G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba | RetailDetail

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Bereik vergroten

De schoenen, kleding en accessoires zullen te vinden zijn op het verkoopplatform Tmall. G-Star was voorheen ook al één van de eerste bedrijven die meeging op handelsmissie naar China, om daar te praten over mogelijke online verkoop. Dat schrijft Twinkle.

 

G-Star is momenteel al te vinden in zeventig landen en beschikt in 55 landen over een eigen webwinkel. Ook in China beschikt het al over een eigen webwinkel, maar door de samenwerking met Alibaba kan het zijn bereik in het land verder uitbreiden.

 

Het Nederlandse merk is niet het eerste bedrijf dat dankzij een samenwerking met Alibaba probeert om zijn bereik in China te vergroten. Zo voerde Albert Heijn een tijdje geleden al een test uit met een webshop op Tmall en ook Aldi is sinds kort gestart met de online verkoop via het platform van Alibaba.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.