G-Star levert met de fiets | RetailDetail

G-Star levert met de fiets

G-Star levert met de fiets

Het Nederlandse jeansmerk G-Star gaat vanaf volgende week online bestellingen met de fiets bezorgen in Amsterdam. Het werkt daarvoor samen met fietskoerierbedrijf De Versnelling.

Duurzamer

G-Star maakt zo handig gebruik van de locatie van zijn distributiecentrum, dat aan de rand van Amsterdam ligt. De bezorgdienst is gratis en bestellingen die voor 17u geplaatst worden, zullen nog dezelfde dag aan huis geleverd worden.

 

Het merk ziet grote voordelen in levering met de fiets: dat is milieuvriendelijker en heeft het minder impact op het verkeer in de binnenstad. "Met het oog op de sterke groei van e-commerce wordt pakketbezorging belangrijker en de behoefte aan een efficiënte en duurzame manier van bezorgen groter", stelt het merk in een persbericht. 

 

De dienst van G-Star is geen primeur en steeds meer bedrijven zien het voordeel van de fiets. Zo levert het modemerk Fab sinds oktober al met de fiets en ook Amazon voert daarrond testen uit in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.