G-Star levert met de fiets | RetailDetail

G-Star levert met de fiets

G-Star levert met de fiets

Het Nederlandse jeansmerk G-Star gaat vanaf volgende week online bestellingen met de fiets bezorgen in Amsterdam. Het werkt daarvoor samen met fietskoerierbedrijf De Versnelling.

Duurzamer

G-Star maakt zo handig gebruik van de locatie van zijn distributiecentrum, dat aan de rand van Amsterdam ligt. De bezorgdienst is gratis en bestellingen die voor 17u geplaatst worden, zullen nog dezelfde dag aan huis geleverd worden.

 

Het merk ziet grote voordelen in levering met de fiets: dat is milieuvriendelijker en heeft het minder impact op het verkeer in de binnenstad. "Met het oog op de sterke groei van e-commerce wordt pakketbezorging belangrijker en de behoefte aan een efficiënte en duurzame manier van bezorgen groter", stelt het merk in een persbericht. 

 

De dienst van G-Star is geen primeur en steeds meer bedrijven zien het voordeel van de fiets. Zo levert het modemerk Fab sinds oktober al met de fiets en ook Amazon voert daarrond testen uit in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).