G-Star Raw valt in de retailprijzen | RetailDetail

G-Star Raw valt in de retailprijzen

G-Star Raw valt in de retailprijzen

Het Nederlandse jeansbedrijf G-Star Raw heeft gisteren de What's going on in (r)etailing Award 2013 gekregen wegens zijn voortdurende inzet op innovatie en duurzaamheid. Commercieel directeur Camiel Slaats mocht een bronzen beeldje in ontvangst nemen van Jan Meerman, voorzitter van CBW‑Mitex en Detailhandel Nederland.

Vier maal duurzaam

Duurzaamheid wordt in het bedrijf op vier verschillende terreinen toegepast: toeleveranciers, product, bedrijfsvoering en maatschappelijke betrokkenheid. In het kader van die maatschappelijke betrokkenheid, zet de GSRD-stichting de schouders onder projecten die gericht zijn op onderwijs en ondernemerschap in de landen waar door G-Star Raw wordt geproduceerd.

 

De jury noemt G-Star Raw in een persbericht "een sieraad voor het Nederlandse bedrijfsleven" en is "onder de indruk van de bijdrage die direct en indirect wordt geleverd aan de prestaties van Nederlandse en buitenlandse retailers." "Voortdurende productvernieuwing en sterke merken zijn, vooral in fashion, immers van groot belang voor een gezonde retailsector", gaat de lofzang verder.

 

Het bedrijf heeft een duidelijke focus op zijn producten middels zijn "Just the product"-filosofie, maar verliest ook het belang van de aanzienlijke groep franchisenemers en hun medewerkers niet uit het oog en slaagt er steeds opnieuw in hen te overtuigen van de troeven en kwaliteit van het merk, meent de jury.

 

G-Star (de oorspronkelijke naam was trouwens Gap-Star) werd in 1989 opgericht in Amsterdam en eigende zich sindsdien een niet onbelangrijke plaats toe in de zeer competitieve jeansmarkt. Het resultaat mag er best wezen, met intussen meer dan 6800 verkooppunten, verspreid over zeventig landen.   (GDW)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.