G-Star Raw valt in de retailprijzen

G-Star Raw valt in de retailprijzen

Het Nederlandse jeansbedrijf G-Star Raw heeft gisteren de What's going on in (r)etailing Award 2013 gekregen wegens zijn voortdurende inzet op innovatie en duurzaamheid. Commercieel directeur Camiel Slaats mocht een bronzen beeldje in ontvangst nemen van Jan Meerman, voorzitter van CBW‑Mitex en Detailhandel Nederland.

Vier maal duurzaam

Duurzaamheid wordt in het bedrijf op vier verschillende terreinen toegepast: toeleveranciers, product, bedrijfsvoering en maatschappelijke betrokkenheid. In het kader van die maatschappelijke betrokkenheid, zet de GSRD-stichting de schouders onder projecten die gericht zijn op onderwijs en ondernemerschap in de landen waar door G-Star Raw wordt geproduceerd.

 

De jury noemt G-Star Raw in een persbericht "een sieraad voor het Nederlandse bedrijfsleven" en is "onder de indruk van de bijdrage die direct en indirect wordt geleverd aan de prestaties van Nederlandse en buitenlandse retailers." "Voortdurende productvernieuwing en sterke merken zijn, vooral in fashion, immers van groot belang voor een gezonde retailsector", gaat de lofzang verder.

 

Het bedrijf heeft een duidelijke focus op zijn producten middels zijn "Just the product"-filosofie, maar verliest ook het belang van de aanzienlijke groep franchisenemers en hun medewerkers niet uit het oog en slaagt er steeds opnieuw in hen te overtuigen van de troeven en kwaliteit van het merk, meent de jury.

 

G-Star (de oorspronkelijke naam was trouwens Gap-Star) werd in 1989 opgericht in Amsterdam en eigende zich sindsdien een niet onbelangrijke plaats toe in de zeer competitieve jeansmarkt. Het resultaat mag er best wezen, met intussen meer dan 6800 verkooppunten, verspreid over zeventig landen.   (GDW)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top