G-Star Raw valt in de retailprijzen

G-Star Raw valt in de retailprijzen

Het Nederlandse jeansbedrijf G-Star Raw heeft gisteren de What's going on in (r)etailing Award 2013 gekregen wegens zijn voortdurende inzet op innovatie en duurzaamheid. Commercieel directeur Camiel Slaats mocht een bronzen beeldje in ontvangst nemen van Jan Meerman, voorzitter van CBW‑Mitex en Detailhandel Nederland.

Vier maal duurzaam

Duurzaamheid wordt in het bedrijf op vier verschillende terreinen toegepast: toeleveranciers, product, bedrijfsvoering en maatschappelijke betrokkenheid. In het kader van die maatschappelijke betrokkenheid, zet de GSRD-stichting de schouders onder projecten die gericht zijn op onderwijs en ondernemerschap in de landen waar door G-Star Raw wordt geproduceerd.

 

De jury noemt G-Star Raw in een persbericht "een sieraad voor het Nederlandse bedrijfsleven" en is "onder de indruk van de bijdrage die direct en indirect wordt geleverd aan de prestaties van Nederlandse en buitenlandse retailers." "Voortdurende productvernieuwing en sterke merken zijn, vooral in fashion, immers van groot belang voor een gezonde retailsector", gaat de lofzang verder.

 

Het bedrijf heeft een duidelijke focus op zijn producten middels zijn "Just the product"-filosofie, maar verliest ook het belang van de aanzienlijke groep franchisenemers en hun medewerkers niet uit het oog en slaagt er steeds opnieuw in hen te overtuigen van de troeven en kwaliteit van het merk, meent de jury.

 

G-Star (de oorspronkelijke naam was trouwens Gap-Star) werd in 1989 opgericht in Amsterdam en eigende zich sindsdien een niet onbelangrijke plaats toe in de zeer competitieve jeansmarkt. Het resultaat mag er best wezen, met intussen meer dan 6800 verkooppunten, verspreid over zeventig landen.   (GDW)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top