Gap breidt online reservatie uit

Gap breidt online reservatie uit

Het Amerikaanse Gap gaat zijn reservatiedienst uitbreiden. Via die dienst kunnen klanten online producten reserveren en 24 uur laten opzijleggen in een Amerikaanse winkel naar keuze. Ze moeten het product dan pas betalen wanneer ze het komen ophalen.

Uitbreiding naar meer winkels

Het bedrijf is de dienst al sinds deze zomer aan het uittesten in veertig winkels van Gap en Banana Republic in Chicago en San Francisco. Nu wordt de service verder uitgebreid naar alle 400 Amerikaanse winkels van Banana Republic. Daarnaast wordt de service ook uitgerold naar 200 van de in totaal meer dan 700 Gap-winkels in de VS. Voor Old Navy, ook een keten van Gap Inc., zijn er voorlopig nog geen plannen.

 

De Amerikaanse modegroep moest vandaag wel bevestigen dat de winstprognose voor het vierde kwartaal lager is dan wat werd verwacht door analisten, waardoor het aandeel van het bedrijf op de beurs achteruit moest. In het derde kwartaal kende Gap een nettowinststijging van 9,4% naar 337 miljoen dollar (250 miljoen euro). De omzet steeg met 2,9% naar 3,98 miljard dollar (2,95 miljard euro). De vergelijkbare omzet bij de keten Gap steeg met 1 procent, bij Banana Republic daalde hij met 1 procent en bij Old Navy was er sprake van een status quo.

Tags: