Gap breidt online reservatie uit | RetailDetail

Gap breidt online reservatie uit

Gap breidt online reservatie uit

Het Amerikaanse Gap gaat zijn reservatiedienst uitbreiden. Via die dienst kunnen klanten online producten reserveren en 24 uur laten opzijleggen in een Amerikaanse winkel naar keuze. Ze moeten het product dan pas betalen wanneer ze het komen ophalen.

Uitbreiding naar meer winkels

Het bedrijf is de dienst al sinds deze zomer aan het uittesten in veertig winkels van Gap en Banana Republic in Chicago en San Francisco. Nu wordt de service verder uitgebreid naar alle 400 Amerikaanse winkels van Banana Republic. Daarnaast wordt de service ook uitgerold naar 200 van de in totaal meer dan 700 Gap-winkels in de VS. Voor Old Navy, ook een keten van Gap Inc., zijn er voorlopig nog geen plannen.

 

De Amerikaanse modegroep moest vandaag wel bevestigen dat de winstprognose voor het vierde kwartaal lager is dan wat werd verwacht door analisten, waardoor het aandeel van het bedrijf op de beurs achteruit moest. In het derde kwartaal kende Gap een nettowinststijging van 9,4% naar 337 miljoen dollar (250 miljoen euro). De omzet steeg met 2,9% naar 3,98 miljard dollar (2,95 miljard euro). De vergelijkbare omzet bij de keten Gap steeg met 1 procent, bij Banana Republic daalde hij met 1 procent en bij Old Navy was er sprake van een status quo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).