Gap breidt online reservatie uit | RetailDetail

Gap breidt online reservatie uit

Gap breidt online reservatie uit

Het Amerikaanse Gap gaat zijn reservatiedienst uitbreiden. Via die dienst kunnen klanten online producten reserveren en 24 uur laten opzijleggen in een Amerikaanse winkel naar keuze. Ze moeten het product dan pas betalen wanneer ze het komen ophalen.

Uitbreiding naar meer winkels

Het bedrijf is de dienst al sinds deze zomer aan het uittesten in veertig winkels van Gap en Banana Republic in Chicago en San Francisco. Nu wordt de service verder uitgebreid naar alle 400 Amerikaanse winkels van Banana Republic. Daarnaast wordt de service ook uitgerold naar 200 van de in totaal meer dan 700 Gap-winkels in de VS. Voor Old Navy, ook een keten van Gap Inc., zijn er voorlopig nog geen plannen.

 

De Amerikaanse modegroep moest vandaag wel bevestigen dat de winstprognose voor het vierde kwartaal lager is dan wat werd verwacht door analisten, waardoor het aandeel van het bedrijf op de beurs achteruit moest. In het derde kwartaal kende Gap een nettowinststijging van 9,4% naar 337 miljoen dollar (250 miljoen euro). De omzet steeg met 2,9% naar 3,98 miljard dollar (2,95 miljard euro). De vergelijkbare omzet bij de keten Gap steeg met 1 procent, bij Banana Republic daalde hij met 1 procent en bij Old Navy was er sprake van een status quo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.