Gas Jeans terug in Nederland met eigen winkel | RetailDetail

Gas Jeans terug in Nederland met eigen winkel

Gas Jeans terug in Nederland met eigen winkel

Het Italiaanse spijkerbroekenmerk Gas Jeans keert na enkele jaren terug op de Nederlandse markt. De nieuwe importeur, Maikel Horn Modeagenturen, begint met de opening van een eerste eigen winkel in Venlo en levering van de zomercollectie aan een beperkt aantal verkooppunten.

Volledige collectie te koop

De eerste winkel van Gas Jeans wordt woensdag 24 juli geopend in De Klaasstraat in Venlo en is 80 m² groot. Hier zal de complete collectie voor heren en dames te koop zijn, compleet met ondergoed, schoenen, accessoires en tassen. Bij de inrichting wordt volgens modesite Textilia rekening gehouden met het nieuwe retailconcept dat door Gas Jeans ook al op andere plekken is neergezet.

 

Het merk maakt onderdeel van de portefeuille van het familieconcern Grotto en bestaat sinds de jaren 1970. De afgelopen jaren is de nadruk bij Gas Jeans steeds meer komen te liggen op retail, waarbij onder meer wordt gekeken naar groeimarkten als Rusland, China en India. Daarnaast zoekt de onderneming ook Noord-Europa weer op, waarbij het oog dus ook is gevallen op Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.