Geddes & Gillmore maakt doorstart | RetailDetail

Geddes & Gillmore maakt doorstart

Geddes & Gillmore maakt doorstart

De Nederlandse modeketen Geddes & Gillmore maakt een doorstart. De United Fashion Group heeft via de curator de rechten op de winkelketen verworven.

Op naar Abu Dhabi

De United Fashion Group is vooral bekend van het modemerk Anna Scott. De vijftien winkels van Geddes & Gillmore hebben intussen de deuren alweer geopend. De nieuwe eigenaren zullen echter niet met alle filialen doorgaan, alleen de meest succesvolle winkels zullen worden voortgezet.

 

UFC wil met Geddes & Gillmore ook internationaal aan de weg gaan timmeren met franchisevestigingen. Het bestaande winkelnetwerk in Koeweit wordt uitgebreid met vestigingen in Abu Dhabi. Door de integratie van de winkelketen in de bestaande activiteiten van de United Fashion Group moet de keten weer winstgevend worden. In Nederland moet het merk vooral bij meer winkels komen te liggen door uitbouw van de groothandelsactiviteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.