Geddes & Gillmore maakt doorstart | RetailDetail

Geddes & Gillmore maakt doorstart

Geddes & Gillmore maakt doorstart

De Nederlandse modeketen Geddes & Gillmore maakt een doorstart. De United Fashion Group heeft via de curator de rechten op de winkelketen verworven.

Op naar Abu Dhabi

De United Fashion Group is vooral bekend van het modemerk Anna Scott. De vijftien winkels van Geddes & Gillmore hebben intussen de deuren alweer geopend. De nieuwe eigenaren zullen echter niet met alle filialen doorgaan, alleen de meest succesvolle winkels zullen worden voortgezet.

 

UFC wil met Geddes & Gillmore ook internationaal aan de weg gaan timmeren met franchisevestigingen. Het bestaande winkelnetwerk in Koeweit wordt uitgebreid met vestigingen in Abu Dhabi. Door de integratie van de winkelketen in de bestaande activiteiten van de United Fashion Group moet de keten weer winstgevend worden. In Nederland moet het merk vooral bij meer winkels komen te liggen door uitbouw van de groothandelsactiviteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.