Geen Nederlandse winkelsluitingen bij Hugo Boss

Geen Nederlandse winkelsluitingen bij Hugo Boss

Geen Nederlandse winkelsluitingen bij Hugo Boss
http://www.shutterstock.com/pic-167101937/stock-photo-lisbon-portugal-december-12-hugo-boss-boutique-on-avenida-de-liberdad-in-lisbon-on-december-12-2013-avenida-de-liberdad-is-one-the-most-famous-and-popular-shopping-streets-of-lisbon.html?src=eH9YAFjtJXPxTgp2LSDoPQ-1-12

Het Duitse modemerk Hugo Boss gaat geen winkels sluiten in Nederland. Enkele dagen geleden had het Duitse merk bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers nog laten verstaan dat er wereldwijd twintig winkels de deuren gingen sluiten.

Dalende omzetten

Het is voorlopig nog steeds niet geweten waar die winkels zullen verdwijnen, maar het is wel al duidelijk dat er geen Nederlandse filialen op het kapblok liggen. Met de sluiting van de winkels hoopt Hugo Boss terug op het winstgevende pad te komen. Eerder maakte het ook al bekend dat het in China 20 vestigingen gaat sluiten.

 

Ondertussen blijft Hugo Boss wel last hebben van een dalende omzet. In de eerste helft van het jaar daalde de omzet met 4% naar 1,265 miljard euro. In Europa was er nochtans sprake van een groei van 3%, met vooral goede prestaties in Groot-Brittannië, Scandinavië en Italië. In Amerika daalde de omzet dan weer met 11%: in de Verenigde Staten alleen al viel de omzet met 19% terug. Ook in Azië was er een terugval van 6%, waarbij China een klap van 14% kreeg. Die was vooral te wijten aan de lagere prijzen die Hugo Boss er sinds begin dit jaar hanteert en die gemiddeld 20% lager zijn dan eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.