Givenchy gaat internationaal met webshop | RetailDetail

Givenchy gaat internationaal met webshop

Givenchy gaat internationaal met webshop
© Givenchy

Modehuis Givenchy gaat zijn webshop voor het eerst buiten Frankrijk aanbieden. Kooplustigen uit Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf nu de hele collectie én unieke items online kopen.

 

Vijf belangrijkste Europese markten

In een persbericht verklaarde het Franse modebedrijf dat het zijn "innovatieve, immersieve ervaring" beschikbaar maakt vanuit zijn vijf belangrijkste Europese markten. De uitbreiding werd perfect gepland om samen te vallen met de eerste lente-zomercollectie van artistiek directeur Clare Waight Keller. Nieuwsgierigen uit andere landen kunnen de webshop wel bezoeken, maar niets thuis laten leveren.

 

De website zal in de zes markten (want vanuit Frankrijk kon al eerder geshopt worden op givenchy.com) bovendien ook online-only collecties aanbieden, net als primeurs van nieuwe producten en een heleboel content. Dat alles, en de mogelijkheid om de winkelvoorraden te checken, winkels als afhaalpunten te selecteren en afspraken vast te leggen om in winkels kleren te passen, moet het modehuis "dichter bij de klant brengen dan ooit tevoren", klinkt het in het persbericht. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.