Givenchy gaat internationaal met webshop | RetailDetail

Givenchy gaat internationaal met webshop

Givenchy gaat internationaal met webshop
© Givenchy

Modehuis Givenchy gaat zijn webshop voor het eerst buiten Frankrijk aanbieden. Kooplustigen uit Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf nu de hele collectie én unieke items online kopen.

 

Vijf belangrijkste Europese markten

In een persbericht verklaarde het Franse modebedrijf dat het zijn "innovatieve, immersieve ervaring" beschikbaar maakt vanuit zijn vijf belangrijkste Europese markten. De uitbreiding werd perfect gepland om samen te vallen met de eerste lente-zomercollectie van artistiek directeur Clare Waight Keller. Nieuwsgierigen uit andere landen kunnen de webshop wel bezoeken, maar niets thuis laten leveren.

 

De website zal in de zes markten (want vanuit Frankrijk kon al eerder geshopt worden op givenchy.com) bovendien ook online-only collecties aanbieden, net als primeurs van nieuwe producten en een heleboel content. Dat alles, en de mogelijkheid om de winkelvoorraden te checken, winkels als afhaalpunten te selecteren en afspraken vast te leggen om in winkels kleren te passen, moet het modehuis "dichter bij de klant brengen dan ooit tevoren", klinkt het in het persbericht. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).