Global Fashion Group dringt verlies terug | RetailDetail

Global Fashion Group dringt verlies terug

Global Fashion Group dringt verlies terug

De Global Fashion Group, de modegroep die werd opgericht door investeringsgroep Kinnevik en Rocket Internet, is er in het tweede kwartaal in geslaagd om het verlies verder terug te dringen. De omzet steeg met meer dan een kwart.

Halvering verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet met 25,6% naar 281,9 miljoen euro. Ook voor wisselkoerseffecten was er een sprong voorwaarts van 16%. Ondanks die sterke groei was er nog steeds sprake van een negatieve EBITDA van 12,1 miljoen euro, al was dat ongeveer de helft minder dan een jaar eerder.

 

De Global Fashion Group is het moederbedrijf van een aantal modewebshops in Rusland, Latijns Amerika, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië die werden opgericht door het Duitse Rocket Internet.

 

De groep werd in 2014 gevormd in samenwerking met het Zweedse Kinnevik en moet van de aparte modeshops één grootmacht maken. Bij de oprichting waren de webshops nog meer dan 2,5 miljard euro waard, maar momenteel is dat al teruggevallen naar ongeveer 1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.