Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data | RetailDetail

Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data

Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data

Google werkt samen met  H&M-dochter Ivyrevel aan een app die persoonlijke data van de gebruiker verzamelt. Op basis van die data zal Ivyrevel dan een jurk ontwerpen die de gebruiker kan kopen.

Geen technologie in jurk

Het is nog niet helemaal duidelijk hoe de jurk er zal uitzien, maar waarschijnlijk worden de stof, kleur en een aantal details bepaald aan de hand van de data die door de app wordt verzameld. Het lijkt er dus niet op dat de jurk op zichzelf ook technologie zal gebruiken.

 

Voor de app wordt gebruikt gemaakt van de Awareness API van Google, die alle mogelijk sensoren op een smartphone gebruikt. Zo kan de app detecteren waar iemand is, of die persoon loopt of stilstaat en zelfs wat voor weer het is. Elk detail van het leven van de gebruiker kan zo worden waargenomen en het is waarschijnlijk ook de reden waarom Google in deze samenwerking is gestapt, aangezien het altijd op zoek is naar meer informatie van zijn gebruikers.

 

De app zal later dit jaar in een bètaversie verschijnen en Ivyrevel hoopt de jurken te verkopen tegen een prijs van 99 dollar, al kan dat nog veranderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.