Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data

Google en H&M maken samen jurk op basis van persoonlijke data

Google werkt samen met  H&M-dochter Ivyrevel aan een app die persoonlijke data van de gebruiker verzamelt. Op basis van die data zal Ivyrevel dan een jurk ontwerpen die de gebruiker kan kopen.

Geen technologie in jurk

Het is nog niet helemaal duidelijk hoe de jurk er zal uitzien, maar waarschijnlijk worden de stof, kleur en een aantal details bepaald aan de hand van de data die door de app wordt verzameld. Het lijkt er dus niet op dat de jurk op zichzelf ook technologie zal gebruiken.

 

Voor de app wordt gebruikt gemaakt van de Awareness API van Google, die alle mogelijk sensoren op een smartphone gebruikt. Zo kan de app detecteren waar iemand is, of die persoon loopt of stilstaat en zelfs wat voor weer het is. Elk detail van het leven van de gebruiker kan zo worden waargenomen en het is waarschijnlijk ook de reden waarom Google in deze samenwerking is gestapt, aangezien het altijd op zoek is naar meer informatie van zijn gebruikers.

 

De app zal later dit jaar in een bètaversie verschijnen en Ivyrevel hoopt de jurken te verkopen tegen een prijs van 99 dollar, al kan dat nog veranderen.