Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet | RetailDetail

Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

De Italiaanse modewebshopgroep Yoox heeft in het eerste kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 147,2 miljoen euro. Die stijging van 16,4% danken de Italianen aan een hoger aantal klanten, die bovendien meer uitgaven.

18,8 miljoen virtuele bezoekers per maand

De groep trok via haar combinatie van online multimerken- en monomerkenwinkels in het eerste kwartaal maandelijks gemiddeld 18,8 miljoen bezoekers. Vorig jaar bleef de wijzer in dezelfde periode nog staan op 14,8 miljoen potentiële klanten. Dit leidde tot 984.000 orders in het trimester, tegenover 842.000 vorig jaar. De gemiddelde bestelling groeide minimaal, van 194 naar 198 euro.

 

De toegenomen omzet leverde Yoox in het eerste kwartaal een nettowinst op van 1,2 miljoen euro, een stijging met 30% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

 

Voor de komende maanden ligt de voorgenomen fusie met Net-A-Porter, dat door de Compagnie Financière Richemont wordt gecontroleerd, op de werktafel. Yoox hoopt ze tegen september te kunnen afronden. De combinatie was over geheel 2014 goed voor een gezamenlijke omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.