Groot verlies voor Roberto Cavalli | RetailDetail

Groot verlies voor Roberto Cavalli

Groot verlies voor Roberto Cavalli
Shutterstock

Het Italiaanse modehuis Roberto Cavalli heeft in 2016 de gevolgen moeten dragen van een zware herstructurering. De kosten die daarmee gepaard gingen, zorgden ervoor dat het bedrijf een verlies leed van 55 miljoen euro.

Forse omzetdaling

De totale omzet was ook al niet zo fraai ten opzichte van 2015, met een daling van 13,6% naar 155,2 miljoen euro. Toch klinken er bij Roberto Cavalli momenteel nog geen ongeruste geluiden. “Deze resultaten zijn in lijn met de verwachtingen en komen niet als een verrassing”, stelt CEO Gian Giacomo Ferraris in een persverklaring. “Op basis hiervan hebben we in slechts twee maanden tijd een reorganisatie- en herontwikkelingsplan gemaakt dat nu haar eerste positieve resultaten al laat zien.”

 

2016 was dan ook een bewogen jaar voor het modehuis: het schrapte in oktober 200 van de bijna 700 banen en creatief directeur Peter Dundas besloot toen ook om het bedrijf te verlaten. Dankzij de reorganisatie moet Roberto Cavalli in 2018 opnieuw winstgevend worden.

 

“We weten dat we nog een lange weg te gaan hebben, maar we hebben ook geldige redenen waarop we ons voorzichtige optimisme op kunnen baseren”, aldus de CEO. We hebben een nieuw, first-class managementteam samengesteld. En tenslotte zijn we begonnen met het internaliseren van potentieel belangrijke bedrijven, zoals Roberto Cavalli heren- en kinderkleding, ondergoed en badmode.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.