Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

 

Een van de Antwerpse Zes

Van Noten, een van de legendarische Antwerpse Zes, blijft wel creatief directeur van het modehuis dat hij  in 1986 oprichtte en al die tijd leidde. Als belangrijke minderheidsaandeelhouder behoudt hij ook het voorzitterschap van de raad van bestuur. "Ik heb lang gezocht naar een sterke partner voor het bedrijf dat ik nu al meer dan 30 jaar heb opgebouwd”, zegt Van Noten. “Ik ben vooral blij dat Antwerpen en mijn team tot het hart van het bedrijf blijven behoren. Samen staan we klaar om onze dromen waar te maken.”

 

Puig is een grote naam in het modewereldje: het Spaanse concern is onder meer eigenaar van Nina Ricci, Paco Rabanne en Caroline Herrera. “Als onafhankelijk modehuis heeft Dries Van Noten doorheen de jaren een uitzonderlijke reputatie opgebouwd met zijn avant-garde modecollecties”, zegt CEO en voorzitter Marc Puig. “Dit partnership toont onze strategische inzet om onze modebusiness voort te ontwikkelen.”

 

Eerder dit jaar schreef Women’s Wear Daily al dat Van Noten op zoek was naar een overnemer. De gespecialiseerde modewebsite raamde de waarde van het modelabel toen op omgerekend dik 80 miljoen euro. Hoe groot de participatie van Puig precies is en hoeveel geld de Spanjaarden ervoor op tafel hebben gelegd, is niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

08/06/2018

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.