Gucci opent restaurant en museum in Firenze | RetailDetail

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

Gucci opent restaurant en museum in Firenze
Gucci

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

 

Gucci Garden

Het restaurant is te vinden in het Palazzo della Mercanzia, een gebouw uit de veertiende eeuw met zicht op het bekende Piazza della Signoria. Een gerecht kost er tussen 20 en 30 euro. Het restaurant maakt deel uit van de Gucci Garden, die ook een tentoonstellingsruimte, een boetiek en een bioscoopzaal bevat. De Gucci Garden is verdeeld in een aantal kamers met een eigen thema, die de toekomstvisie van Gucci uit de doeken doen, terwijl er ook voldoende ruimte is om het verleden te appreciëren. Zo is er een kamer waar het bekende logo van Gucci in al zijn vormen doorheen de jaren te zien is.

 

De Gucci Garden werd op 10 januari geopend tijdens de Pitti Uomo, de mannenmodebeurs die elke twee jaar plaatsvindt in de stad. Een bezoekje aan het museum kost 8 euro, waarvan de helft wordt geschonken aan een goed doel dat zich bezighoudt met het behoud van historische gebouwen in Firenze.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.