Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië | RetailDetail

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië
Shutterstock

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Terugval in Amerika

De totale omzet van Guess kwam in het derde kwartaal uit op 554,1 miljoen dollar (470 miljoen euro), goed voor een groei van 3,3%. In Europa en Azië groeide de omzet respectievelijk met 19 en 17%, dankzij de opening van nieuwe winkels en een sterke prestatie op vlak van wholesale. In Noord- en Zuid-Amerika waren de prestaties minder positief: de retailomzet daalde er met 13,4%, terwijl de omzet uit wholesale zelfs terugviel met 16,8%.

 

“Als ik naar de toekomst van ons bedrijf kijk, dan zie ik dat er in Europa en Azië nog veel mogelijkheden zijn en dat we er ook volgend jaar sterk zouden moeten groeien”, zegt CEO Victor Herrero.

 

Ondanks die hogere omzet wist Guess in het derde kwartaal geen winst te maken: het bedrijf boekte een nettoverlies van 2,9 miljoen dollar (2,5 miljoen euro), terwijl er een jaar eerder nog een winst was van 9,1 miljoen dollar (7,7 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.