Guess opent flagshipstore in Amsterdam

Guess opent flagshipstore in Amsterdam

Het modemerk Guess is sinds donderdag actief in Nederland met een winkel waarin schoenen en accessoires centraal staan. De vestiging aan de Heiligeweg, in het centrum van Amsterdam, is een primeur voor de Benelux.

Bekend gezicht op opening

De winkel heeft een oppervlakte van vijftig vierkante meter en beschikt over het complete assortiment schoenen, tassen en andere accessoires van het in 1981 opgerichte merk. Het Nederlandse model Marvy Rieder, dat figureert in de huidige campagne van Guess, kreeg de eer de winkel te openen.

 

De nieuwe winkel is het resultaat van de samenwerking tussen het modemerk en de zussen Angelique en Willemien Vos, die al ruim acht jaar aan de gang is. Niet alleen de reguliere lijnen van Guess, maar ook de exclusieve schoenenlijn van Guess by Marciano zal er aangeleverd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top