Guess opent flagshipstore in Amsterdam

Guess opent flagshipstore in Amsterdam

Het modemerk Guess is sinds donderdag actief in Nederland met een winkel waarin schoenen en accessoires centraal staan. De vestiging aan de Heiligeweg, in het centrum van Amsterdam, is een primeur voor de Benelux.

Bekend gezicht op opening

De winkel heeft een oppervlakte van vijftig vierkante meter en beschikt over het complete assortiment schoenen, tassen en andere accessoires van het in 1981 opgerichte merk. Het Nederlandse model Marvy Rieder, dat figureert in de huidige campagne van Guess, kreeg de eer de winkel te openen.

 

De nieuwe winkel is het resultaat van de samenwerking tussen het modemerk en de zussen Angelique en Willemien Vos, die al ruim acht jaar aan de gang is. Niet alleen de reguliere lijnen van Guess, maar ook de exclusieve schoenenlijn van Guess by Marciano zal er aangeleverd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top