Guess weet winstverwachtingen te overtreffen

Guess weet winstverwachtingen te overtreffen

Guess weet winstverwachtingen te overtreffen

Het modemerk Guess heeft in het tweede kwartaal meer winst gemaakt dan verwacht. Nochtans haalde de omzet net niet de verwachtingen van de analisten. Ook de vergelijkbare omzet ging omlaag ten opzichte van een jaar eerder.

 

Sterk gestegen nettowinst, dalende omzet

In het tweede kwartaal haalde Guess een omzet van 545 miljoen dollar (483 miljoen euro). Dat is een daling van 0,2 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015 en lager dan werd verwacht. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een daling van 2 procent.

 

De nettowinst ging niettemin fors omhoog, van 18,3 miljoen dollar (16,2 miljoen euro) een jaar geleden, naar 32,3 miljoen dollar (28,6 miljoen euro) in het voorbije kwartaal. Daarmee doet het heel wat beter dan de verwachtingen van de analisten.

 

Guess stelt dat het in het tweede kwartaal sterk presteerde in Europa, Zuid-Korea, China en Japan. Echter, Noord- en Zuid-Amerika en de regio rond China presteerden onder de verwachtingen.

 

Voor het derde kwartaal gaat Guess uit van een omzetstijging tussen 5 en 8 procent. Voor het volledige jaar mikt het merk op een groei van 3 tot 5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.