Guess wil expansie in Europa | RetailDetail

Guess wil expansie in Europa

Guess wil expansie in Europa

Guess wil flink uitbreiden in Europa. Het modemerk wil dit jaar meer dan 50 winkels openen in Europa, waarvan het merendeel in eigen beheer. Sinds januari zijn er al 15 nieuwe filialen open gegaan.

Heropening flagshipstore Milaan

Nog dit jaar moeten er in totaal 55 winkels van Guess openen in Europa. Het jeansmerk zal er daarvan 30 zelf gaan beheren, vooral dan in Polen, Spanje, Frankrijk en Duitsland. De andere 25 winkels zullen door franchisenemers geopend worden in Rusland en Oost-Europa.

 

Recent heropende Guess zijn flagshipstore in Corso Buenos Aires, een belangrijke winkelstraat in Milaan. "Een belangrijk signaal van de wens van het bedrijf om het merk te consolideren in Europa. Dit is één van onze belangrijkste winkels, een fundamenteel element in ons bedrijf en het beleid van het merk, een iconische plaats die de waarden en het merk van Guess weergeeft", zei het merk over de opening van de winkel. De winkel is 400 vierkante meter groot en telt twee verdiepingen.

 

In 2013 had het Amerikaanse modehuis een omzet van 1,89 miljard euro, drie procent minder dan een jaar eerder. In Europa viel de verkoop met vier procent terug naar 657 miljoen euro. Momenteel heeft Guess 1.708 winkels in meer dan 90 landen, waarvan 627 in Europa en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.