Guess wil expansie in Europa | RetailDetail

Guess wil expansie in Europa

Guess wil expansie in Europa

Guess wil flink uitbreiden in Europa. Het modemerk wil dit jaar meer dan 50 winkels openen in Europa, waarvan het merendeel in eigen beheer. Sinds januari zijn er al 15 nieuwe filialen open gegaan.

Heropening flagshipstore Milaan

Nog dit jaar moeten er in totaal 55 winkels van Guess openen in Europa. Het jeansmerk zal er daarvan 30 zelf gaan beheren, vooral dan in Polen, Spanje, Frankrijk en Duitsland. De andere 25 winkels zullen door franchisenemers geopend worden in Rusland en Oost-Europa.

 

Recent heropende Guess zijn flagshipstore in Corso Buenos Aires, een belangrijke winkelstraat in Milaan. "Een belangrijk signaal van de wens van het bedrijf om het merk te consolideren in Europa. Dit is één van onze belangrijkste winkels, een fundamenteel element in ons bedrijf en het beleid van het merk, een iconische plaats die de waarden en het merk van Guess weergeeft", zei het merk over de opening van de winkel. De winkel is 400 vierkante meter groot en telt twee verdiepingen.

 

In 2013 had het Amerikaanse modehuis een omzet van 1,89 miljard euro, drie procent minder dan een jaar eerder. In Europa viel de verkoop met vier procent terug naar 657 miljoen euro. Momenteel heeft Guess 1.708 winkels in meer dan 90 landen, waarvan 627 in Europa en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.