Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld | RetailDetail

Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Het Londense luxewarenhuis Harrods heeft zopas 'Shoe Heaven' geopend, een 'schoenenhemel' die met een oppervlakte van liefst 3.900 m² meteen het grootste schoenenparadijs ter wereld is.

Drie keer groter

Harrods kon al prat gaan op een van de grootste 'schoenenwinkels' ter wereld, maar nu is de schoenenafdeling drie keer zo groot als tevoren en écht de allergrootste ter wereld: op de oppervlakte van drie Olympische zwembaden biedt Harrods nu een duizelingwekkend assortiment van 100.000 paar schoenen aan, van zo goed als alle grote (en minder grote) merken.

 

Onder andere Chanel, Christian Dior, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Christian Louboutin (foto) en Manolo Blahnik hebben er hun eigen boetiek (17 shop-in-shops alles samen), terwijl 'mindere goden' en 'te ontdekken designers' als Nicholas Kirkwood, Charlotte Olympia, Sophia Webster of Rupert Sanderson hun creaties showen in luxueuze vitrines langs de wanden.

 

Als een vijfsterrenhotel

"Schoenen worden steeds belangrijker bij de look van een vrouw. Wij creëren daarom een indrukwekkende bestemming om dit te vieren", zegt Helen David van Harrods. De Harrods Shoe Heaven op de vierde verdieping van het luxewarenhuis is "ingericht als een penthouse en niet als een gewone schoenwinkel. We wilden een soort van vijfsterrenhotel creëren."

 

Voor die uitstraling zorgen massa's (spiegel)glas, marmeren vloeren en 'love seats' in pluche. "Het oogt chic zonder overdadig te zijn, maar het is bovenal ontworpen om comfortabel schoenen te passen", aldus Simon Rawlings, creatief directeur verantwoordelijk voor het interieur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.