Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld | RetailDetail

Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Harrods opent grootste ‘schoenenhemel’ ter wereld

Het Londense luxewarenhuis Harrods heeft zopas 'Shoe Heaven' geopend, een 'schoenenhemel' die met een oppervlakte van liefst 3.900 m² meteen het grootste schoenenparadijs ter wereld is.

Drie keer groter

Harrods kon al prat gaan op een van de grootste 'schoenenwinkels' ter wereld, maar nu is de schoenenafdeling drie keer zo groot als tevoren en écht de allergrootste ter wereld: op de oppervlakte van drie Olympische zwembaden biedt Harrods nu een duizelingwekkend assortiment van 100.000 paar schoenen aan, van zo goed als alle grote (en minder grote) merken.

 

Onder andere Chanel, Christian Dior, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Christian Louboutin (foto) en Manolo Blahnik hebben er hun eigen boetiek (17 shop-in-shops alles samen), terwijl 'mindere goden' en 'te ontdekken designers' als Nicholas Kirkwood, Charlotte Olympia, Sophia Webster of Rupert Sanderson hun creaties showen in luxueuze vitrines langs de wanden.

 

Als een vijfsterrenhotel

"Schoenen worden steeds belangrijker bij de look van een vrouw. Wij creëren daarom een indrukwekkende bestemming om dit te vieren", zegt Helen David van Harrods. De Harrods Shoe Heaven op de vierde verdieping van het luxewarenhuis is "ingericht als een penthouse en niet als een gewone schoenwinkel. We wilden een soort van vijfsterrenhotel creëren."

 

Voor die uitstraling zorgen massa's (spiegel)glas, marmeren vloeren en 'love seats' in pluche. "Het oogt chic zonder overdadig te zijn, maar het is bovenal ontworpen om comfortabel schoenen te passen", aldus Simon Rawlings, creatief directeur verantwoordelijk voor het interieur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.