Herenmodeketen OGER kleedt nu ook dames

Vader Oger Lusink (oprichter) met zonen Sander (brand director) en Martijn (CEO) Lusink

De Nederlandse herenmodeketen OGER start met damescorners in zijn winkels. Met een nieuwe generatie aan het roer ontwikkelt de keten zich verder: het is er nu ook mogelijk virtueel pakken op maat te ontwerpen.

 

OGER Donna vervoegt de heren

Sinds kort hebben Sander en Martijn Lusink het roer bij OGER overgenomen van hun vader Oger, en die nieuwe stap in het familiebedrijf gaat meteen ook gepaard met een aantal vernieuwingen. Zo is er de lancering van OGER Donna: corners voor dames in de multimerkenboetieks van de formule.

 

Begin september openen de eerste twee damescorners in de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. “We merken al langer dat er veel vraag is naar chique, kwalitatief hoogstaande womenswear. Nu OGER Donna is ondergebracht in de bestaande multimerkenwinkels, kunnen we op dezelfde locaties zowel de modebewuste man als de vrouw bedienen”, zegt Martijn Lusink. 

 

OGER Donna voert merken als Etro, Fabiana Filippi, Herno, Santoni en Barbara Bui. Dit seizoen worden daar nog Hogan en Peserico aan toegevoegd.

 

Kleding op maat zelf ontwerpen

Ook nieuw in de winkel in Rotterdam is Atelier Munro x OGER, een 'customized' label dat vorig jaar voor het eerst het daglicht zag in de vestiging in Amsterdam. Bij dit technologisch maatwerkconcept worden de maten wel nog handmatig opgemeten, maar klanten kunnen vervolgens hun eigen kleding ontwerpen op grote digitale schermen. Nadien wordt de creatie direct naar de fabriek gestuurd. 

 

Vernieuwend aan het concept is dat klanten alles zelf kunnen samenstellen, van de voering tot knopen, revers, zakken en stitching. Ze krijgen ook kleuradvies, wat het uitzoeken van de perfecte outfit makkelijker maakt. Via Atelier Munro x OGER kan bovendien alles – pakken, shirts, dassen, jassen en sinds kort jeans, sneakers en klassieke schoenen – individueel op maat gemaakt worden.

 

“Toekomst van menswear ligt in maatwerk”

Het ontwerpproces gebeurt op afspraak in de winkel, al kan een 'Travelling Tailor' desgewenst ook op kantoor langskomen.“De toekomst van menswear ligt in maatwerk, omdat het een duurzame manier van produceren is. De stof wordt voor iedere klant op maat gesneden. Hierdoor blijven er weinig stukken stof en geen voorraden over. Bovendien draag je iets persoonlijks dat perfect zit. Feitelijk is elke klant zijn eigen ontwerper,” legt merkdirecteur Sander Lusink uit.

 

Vanaf oktober is Atelier Munro x OGER ook in de winkel in Antwerpen te vinden. De keten van luxewinkels is door de Fondazione Altagamma erkend als uitdrager van Italiaans vakmanschap en heeft winkels in Antwerpen, Amsterdam, Den Haag, Haarlem en Rotterdam.