Hermès groeit met meer dan 10 procent

Hermès groeit met meer dan 10 procent
Shutterstock

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Winstgroei

De totale omzet van Hermès steeg met 11,2% naar 2,713 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen was er een groei van 9,7%. De grootste groei was er in Azië, waar de omzet er met 13,6% op vooruit ging. In Noord- en Zuid-Amerika maakte de omzet een sprong van 11,8%. In Europa, exclusief Frankrijk, steeg de omzet dan weer met 9,6%, vooral dankzij de opening van enkele nieuwe winkels. In thuismarkt Frankrijk moest Hermès het tot slot stellen met een groei van 2,4%.

 

De operationele winst ging er met 13% op vooruit naar 931 miljoen euro. Onder de streep hield Hermès daar uiteindelijk nog 605 miljoen euro van over, een sprong voorwaarts van 11%.

 

Per sector was de lederwarendivisie met 12% de sterkste groeier, maar ook de divisie ‘ready-to-wear & accessoires’ zette een stap voorwaarts van 10% en de parfums groeiden met 8%. De verkoop van horloges blijft last hebben van moeilijke marktomstandigheden en daalde met 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Back to top