Hermès groeit met meer dan 10 procent | RetailDetail

Hermès groeit met meer dan 10 procent

Hermès groeit met meer dan 10 procent
Shutterstock

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Winstgroei

De totale omzet van Hermès steeg met 11,2% naar 2,713 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen was er een groei van 9,7%. De grootste groei was er in Azië, waar de omzet er met 13,6% op vooruit ging. In Noord- en Zuid-Amerika maakte de omzet een sprong van 11,8%. In Europa, exclusief Frankrijk, steeg de omzet dan weer met 9,6%, vooral dankzij de opening van enkele nieuwe winkels. In thuismarkt Frankrijk moest Hermès het tot slot stellen met een groei van 2,4%.

 

De operationele winst ging er met 13% op vooruit naar 931 miljoen euro. Onder de streep hield Hermès daar uiteindelijk nog 605 miljoen euro van over, een sprong voorwaarts van 11%.

 

Per sector was de lederwarendivisie met 12% de sterkste groeier, maar ook de divisie ‘ready-to-wear & accessoires’ zette een stap voorwaarts van 10% en de parfums groeiden met 8%. De verkoop van horloges blijft last hebben van moeilijke marktomstandigheden en daalde met 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.