Hermès groeit met meer dan 10 procent

Hermès groeit met meer dan 10 procent
Shutterstock

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Winstgroei

De totale omzet van Hermès steeg met 11,2% naar 2,713 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen was er een groei van 9,7%. De grootste groei was er in Azië, waar de omzet er met 13,6% op vooruit ging. In Noord- en Zuid-Amerika maakte de omzet een sprong van 11,8%. In Europa, exclusief Frankrijk, steeg de omzet dan weer met 9,6%, vooral dankzij de opening van enkele nieuwe winkels. In thuismarkt Frankrijk moest Hermès het tot slot stellen met een groei van 2,4%.

 

De operationele winst ging er met 13% op vooruit naar 931 miljoen euro. Onder de streep hield Hermès daar uiteindelijk nog 605 miljoen euro van over, een sprong voorwaarts van 11%.

 

Per sector was de lederwarendivisie met 12% de sterkste groeier, maar ook de divisie ‘ready-to-wear & accessoires’ zette een stap voorwaarts van 10% en de parfums groeiden met 8%. De verkoop van horloges blijft last hebben van moeilijke marktomstandigheden en daalde met 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top