Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy | RetailDetail

Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Het Franse luxemerk Hermès heeft een minderheidsaandeel genomen in schoenen- en accessoiresmerk Pierre Hardy. Zo hoopt het de banden met oprichter Pierre Hardy verder te kunnen versterken.

Lange samenwerking

Hermès en Pierre Hardy werken al flink wat jaren samen: de eerste collecties van de ontwerper voor Hermès kwamen al in 2001 op de markt. Hermès zegt met de investering de groeiplannen van het merk te willen ondersteunen, terwijl het de relatie met de designer verder wil uitdiepen. “Ik ben bijzonder gelukkig met onze samenwerking met Pierre Hardy, die toont hoe trots we zijn om creatieve talenten en ongelooflijke expertise te steunen als deel van dit uniek bedrijf dat streeft naar excellentie”, zegt Axel Dumas, CEO bij Hermès.

 

“Ik ben zeer blij en zeer trots met de alliantie met Hermès”, aldus Pïerre Hardy. “Het is de natuurlijke verlenging van 25 jaar creatieve samenwerking.” Hardy is een gevestigde naam in de schoenenwereld: hij geraakte bekend bij het grote publiek toen hij in 1988 een eerste collectie maakte voor Christian Dior, waarna hij vier jaar bij het modehuis zou werken. Hij wordt vaak geroemd vanwege zijn invloeden vanuit de kunst- en architectuurwereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).