Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss | RetailDetail

Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss

Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het voorbije boekjaar een omzetstijging van 3% laten optekenen. Het zegt de vruchten te plukken van de herstructurering en wil de groei in 2018 verder versnellen.

 

Doel behaald

De omzet van Hugo Boss kwam in 2017 uit op 2,733 miljard euro, op gerapporteerde basis een groei van 1% en voor wisselkoerseffecten een sprong voorwaarts van 3%. De operationele winst bleef bij 491 miljoen euro gelijk ten opzichte van een jaar eerder, vanwege verdere investeringen in het bedrijf. De sterke euro was ook een negatieve factor voor de winst.

 

“We behaalden wat we voor ogen stelden in 2017”, zegt CEO Mark Langer. “Dit jaar willen we de groei verder versnellen. De nieuwe BOSS- en HUGO-collecties werden dan ook goed ontvangen. Onze strategische herschikking begint effect te hebben en dus zijn we op weg naar duurzame en winstgevende groei.”

 

Voor het komende jaar verwacht Hugo Boss verder te groeien, al gaat het er vanuit dat de winst op gelijkaardig niveau blijft, omdat er nog steeds geïnvesteerd wordt. Vorig jaar investeerde het modebedrijf 128 miljoen euro, terwijl dat dit jaar wordt opgetrokken naar een bedrag tussen 170 en 190 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.