H&M brengt Weekday-formule naar Nederland | RetailDetail

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland
Het Zweedse modeconcern H&M brengt de winkelketen Weekday naar Nederland. De jongerenformule, die staat voor budgetvriendelijke en hippe streetstyle kleding, neemt in augustus zijn intrek in een historisch pand aan het Rokin in Amsterdam.

Prinselijk pand aan het Rokin

Het betreft het drie verdiepingen tellende pand aan het Rokin waar voorheen de echtgenoot van prinses Wilhelmina, Hendrik, woonde. In totaal zijn er in Europa pas negentien vestigingen van de formule, die sinds 2008 in handen is van H&M.

 

De keten telt op dit moment zes concepten gericht op verschillende gebruiksmomenten, waaronder Mtwfss Weekday, Cheap Monday, Weekday Collaboration en Weekday storemade. 'Zodra je binnenkomt, zul je direct begrijpen waar Weekday over gaat', zegt de keten zelf. De winkelbeleving zal immers gekenmerkt worden door 'goeie muziek en een onconventionele en opgewekte sfeer'.

 

Voor Amsterdamse hipsters

Amsterdam is volgens Weekday dan ook de plek bij uitstek voor het merk, met zijn "laid back attitude, bruisende nachtleven en bloeiende kunst- en designwereld." Uniek aan de formule is dat alle winkels anders zijn vormgegeven, maar wel een gelijksoortig gevoel uitstralen.

 

De formule richt zich zowel op mannen als vrouwen, waarbij het prijsniveau tussen H&M en de duurdere zusterketen COS ligt. Nederland is na Duitsland de tweede markt buiten Scandinavië waar de formule actief wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.