H&M brengt Weekday-formule naar Nederland

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland
Het Zweedse modeconcern H&M brengt de winkelketen Weekday naar Nederland. De jongerenformule, die staat voor budgetvriendelijke en hippe streetstyle kleding, neemt in augustus zijn intrek in een historisch pand aan het Rokin in Amsterdam.

Prinselijk pand aan het Rokin

Het betreft het drie verdiepingen tellende pand aan het Rokin waar voorheen de echtgenoot van prinses Wilhelmina, Hendrik, woonde. In totaal zijn er in Europa pas negentien vestigingen van de formule, die sinds 2008 in handen is van H&M.

 

De keten telt op dit moment zes concepten gericht op verschillende gebruiksmomenten, waaronder Mtwfss Weekday, Cheap Monday, Weekday Collaboration en Weekday storemade. 'Zodra je binnenkomt, zul je direct begrijpen waar Weekday over gaat', zegt de keten zelf. De winkelbeleving zal immers gekenmerkt worden door 'goeie muziek en een onconventionele en opgewekte sfeer'.

 

Voor Amsterdamse hipsters

Amsterdam is volgens Weekday dan ook de plek bij uitstek voor het merk, met zijn "laid back attitude, bruisende nachtleven en bloeiende kunst- en designwereld." Uniek aan de formule is dat alle winkels anders zijn vormgegeven, maar wel een gelijksoortig gevoel uitstralen.

 

De formule richt zich zowel op mannen als vrouwen, waarbij het prijsniveau tussen H&M en de duurdere zusterketen COS ligt. Nederland is na Duitsland de tweede markt buiten Scandinavië waar de formule actief wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top