H&M brengt Weekday-formule naar Nederland

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland
Het Zweedse modeconcern H&M brengt de winkelketen Weekday naar Nederland. De jongerenformule, die staat voor budgetvriendelijke en hippe streetstyle kleding, neemt in augustus zijn intrek in een historisch pand aan het Rokin in Amsterdam.

Prinselijk pand aan het Rokin

Het betreft het drie verdiepingen tellende pand aan het Rokin waar voorheen de echtgenoot van prinses Wilhelmina, Hendrik, woonde. In totaal zijn er in Europa pas negentien vestigingen van de formule, die sinds 2008 in handen is van H&M.

 

De keten telt op dit moment zes concepten gericht op verschillende gebruiksmomenten, waaronder Mtwfss Weekday, Cheap Monday, Weekday Collaboration en Weekday storemade. 'Zodra je binnenkomt, zul je direct begrijpen waar Weekday over gaat', zegt de keten zelf. De winkelbeleving zal immers gekenmerkt worden door 'goeie muziek en een onconventionele en opgewekte sfeer'.

 

Voor Amsterdamse hipsters

Amsterdam is volgens Weekday dan ook de plek bij uitstek voor het merk, met zijn "laid back attitude, bruisende nachtleven en bloeiende kunst- en designwereld." Uniek aan de formule is dat alle winkels anders zijn vormgegeven, maar wel een gelijksoortig gevoel uitstralen.

 

De formule richt zich zowel op mannen als vrouwen, waarbij het prijsniveau tussen H&M en de duurdere zusterketen COS ligt. Nederland is na Duitsland de tweede markt buiten Scandinavië waar de formule actief wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top