H&M brengt Weekday-formule naar Nederland

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland
Het Zweedse modeconcern H&M brengt de winkelketen Weekday naar Nederland. De jongerenformule, die staat voor budgetvriendelijke en hippe streetstyle kleding, neemt in augustus zijn intrek in een historisch pand aan het Rokin in Amsterdam.

Prinselijk pand aan het Rokin

Het betreft het drie verdiepingen tellende pand aan het Rokin waar voorheen de echtgenoot van prinses Wilhelmina, Hendrik, woonde. In totaal zijn er in Europa pas negentien vestigingen van de formule, die sinds 2008 in handen is van H&M.

 

De keten telt op dit moment zes concepten gericht op verschillende gebruiksmomenten, waaronder Mtwfss Weekday, Cheap Monday, Weekday Collaboration en Weekday storemade. 'Zodra je binnenkomt, zul je direct begrijpen waar Weekday over gaat', zegt de keten zelf. De winkelbeleving zal immers gekenmerkt worden door 'goeie muziek en een onconventionele en opgewekte sfeer'.

 

Voor Amsterdamse hipsters

Amsterdam is volgens Weekday dan ook de plek bij uitstek voor het merk, met zijn "laid back attitude, bruisende nachtleven en bloeiende kunst- en designwereld." Uniek aan de formule is dat alle winkels anders zijn vormgegeven, maar wel een gelijksoortig gevoel uitstralen.

 

De formule richt zich zowel op mannen als vrouwen, waarbij het prijsniveau tussen H&M en de duurdere zusterketen COS ligt. Nederland is na Duitsland de tweede markt buiten Scandinavië waar de formule actief wordt.

Tags: