H&M brengt Weekday-formule naar Nederland | RetailDetail

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland

H&M brengt Weekday-formule naar Nederland
Het Zweedse modeconcern H&M brengt de winkelketen Weekday naar Nederland. De jongerenformule, die staat voor budgetvriendelijke en hippe streetstyle kleding, neemt in augustus zijn intrek in een historisch pand aan het Rokin in Amsterdam.

Prinselijk pand aan het Rokin

Het betreft het drie verdiepingen tellende pand aan het Rokin waar voorheen de echtgenoot van prinses Wilhelmina, Hendrik, woonde. In totaal zijn er in Europa pas negentien vestigingen van de formule, die sinds 2008 in handen is van H&M.

 

De keten telt op dit moment zes concepten gericht op verschillende gebruiksmomenten, waaronder Mtwfss Weekday, Cheap Monday, Weekday Collaboration en Weekday storemade. 'Zodra je binnenkomt, zul je direct begrijpen waar Weekday over gaat', zegt de keten zelf. De winkelbeleving zal immers gekenmerkt worden door 'goeie muziek en een onconventionele en opgewekte sfeer'.

 

Voor Amsterdamse hipsters

Amsterdam is volgens Weekday dan ook de plek bij uitstek voor het merk, met zijn "laid back attitude, bruisende nachtleven en bloeiende kunst- en designwereld." Uniek aan de formule is dat alle winkels anders zijn vormgegeven, maar wel een gelijksoortig gevoel uitstralen.

 

De formule richt zich zowel op mannen als vrouwen, waarbij het prijsniveau tussen H&M en de duurdere zusterketen COS ligt. Nederland is na Duitsland de tweede markt buiten Scandinavië waar de formule actief wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.