H&M gaat flink uitbreiden in België | RetailDetail

H&M gaat flink uitbreiden in België

H&M gaat flink uitbreiden in België

Het Zweedse modebedrijf H&M is niet van plan om de expansie in België in 2016 tot stilstand te laten komen. In de publicatie van de jaarcijfers staat immers te lezen dat er dit jaar vijf nieuwe winkels zullen openen en twee zullen verhuizen in België.

 

Twee nieuwe winkels in Brussel

In de lente zal om te beginnen één van de winkels op de Antwerpse Meir verhuizen naar een ander pand en komt er een volledig nieuwe vestiging in de Leystraat. Daarnaast mag ook het winkelcentrum Basilix in Brussel een nieuwe vestiging van de Zweedse keten verwachten.

 

In het najaar opent dan de winkel in het shoppingcenter Docks Bruxsel in Brussel. De winkel in Bergen zal dan weer verhuizen naar een nieuwe locatie, terwijl Geraardsbergen en Froyennes, bij Doornik, een nieuwe H&M mogen verwachten.

 

H&M heeft momenteel al 86 winkels in België en Luxemburg. Daar werken ongeveer 2.500 mensen. Het voorbije boekjaar, dat eindigde op 1 december, wist het Zweedse bedrijf een recordwinst te halen van 2,2 miljard euro. De totale omzet steeg ook flink naar 22,6 miljard euro. In België en Luxemburg kende H&M een omzetstijging van twee procent naar 485 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.