H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir | RetailDetail

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir
Shutterstock

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Visitekaartje

Voor de twee nieuwe winkels de deuren openen, is het eerst de beurt aan het filiaal tegenover de Stadsfeestzaal. “Daar hadden we al een filiaal met onder meer een H&M Homecollectie. Dat pand werd volledig gestript en moet het visitekaartje worden van de franchise in België, net zoals er al flagshipstores zijn in Parijs en Londen”, zegt Matthieu Colpaert van H&M aan GVA. “Zo’n flagshipstore heeft alle verschillende collecties van H&M en is een paradepaardje wat interieur betreft.”

 

In mei is het dan de beurt aan een tweede winkel van Weekday. Dat nieuwe concept is al sinds vorig jaar te vinden in de Kammenstraat, in het pand waar vroeger Fish & Chips zat. “Weekday komt op de plek van Bijou Brigitte aan de voorkant van de Stadsfeestzaal en loopt door tot in de Stadsfeestzaal. Daarvoor werden twee panden samengevoegd tot een winkel van ongeveer 750 vierkante meter”, zegt Steven Bervoets, manager van de Stadsfeestzaal.

 

Ander doelpubliek

Ook in november opent een filiaal van Monki, dat met 550 m² de grootste winkel van Europa en Azië zal worden. “Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld", zei algemeen directeur Lea Rytz Goldman daar eerder al over. “We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki-ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe.”

 

Zo zullen er dus in totaal vijf winkels van de H&M Group te vinden zijn in Antwerpen, op enkele honderden meters van elkaar, met ook nog de eerste winkel van Weekday iets verderop in de Kammenstraat. Toch is dat volgens H&M geen probleem, omdat alle formules op een ander publiek mikken.

 

“Monki is er voor jongere, modebewuste meisjes en Weekday trekt meer de kaart van de urban mode. Antwerpen is nog altijd de modestad bij uitstek. De stad is ook een perfecte barometer om nieuwe concepten uit te testen. We kiezen er bewust voor om in Antwerpen zware investeringen te doen”, besluit Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.