H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding | RetailDetail

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding
ADAY

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

Duurzame basisstukken

ADAY werd in 2015 opgericht en mikt op dameskleding die op verschillende manieren kan worden gedragen en die op een duurzame manier wordt geproduceerd. De kledingstukken bevatten ook een aantal elementen die vooral worden geassocieerd met sportkleding: zo zijn ze vocht afdrijvend, kreuken ze niet en bieden ze bescherming tegen uv-stralen en chloor. De collecties kunnen het hele jaar door gedragen worden: op dat vlak vertonen ze veel gelijkenissen met Arket van de H&M Group, dat ook functionele en duurzame basisartikelen aanbiedt.

 

“Onze uitdaging was om uit te zoeken hoe we ‘performance’ konden creëren, maar op een onzichtbare en minimalistische manier om zo mooie basisstukken te maken die vrouwen kunnen dragen”, zegt Nina Faulhaber, medeoprichter van ADAY. Het bedrijf investeert dan ook veel in onderzoek naar duurzame stoffen en daarvoor heeft het dus extra investeringen nodig. Eerder haalde het ook al 1,1 miljoen dollar (930.000 euro) op. Om het duurzaamheidsaspect van de kleding te onderstrepen, maakt het gebruik van modellen die zich actief inzetten voor een meer duurzame wereld.

 

90% van de omzet wordt gehaald via de online verkoop, terwijl het met de hulp van pop-upwinkels bij het grote publiek bekend probeert te worden. In 2018 staat er ook een eerste eigen winkel op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.