H&M komt met nieuwe sportcollectie | RetailDetail

H&M komt met nieuwe sportcollectie

H&M komt met nieuwe sportcollectie

Het Zweedse H&M lanceert een nieuwe sportcollectie onder de naam For Every Victory. De collectie werd ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Olympische team en Caitlyn Jenner zal één van de gezichten van de campagne zijn.

Concurrentie met sportmerken

Volgens het bedrijf hebben de Zweedse Olympiërs alle kledingstukken zelf uitgetest en hebben ze advies gegeven op vlak van design, performance en draagcomfort. H&M is trouwens ook al de officiële kledingleverancier voor het Zweedse Olympische en Paralympische team voor de Spelen in Rio.

 

Met de nieuwe collectie lijkt H&M de concurrentie te willen aangaan met merken als Nike, Adidas en Under Armour. Om daarnaast trouw te blijven aan het eigen merk werd voor de productie van de kleding wel gebruik gemaakt van gerecycleerd polyester, om zo alles duurzamer te maken.

 

Naast Caitlyn Jenner zullen ook Chelsea Werner, een gymnaste met het syndroom van Down, surfer Mike Coots die een been verloor bij een haaiaanval, en bokser Namibia Flores gezichten van de nieuwe collectie zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.