H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M wil vanaf volgend jaar de concurrentie aangaan met verschillende sportmerken, want op 2 januari lanceert de Zweedse keten het label H&M Sport. Voorlopig zal de lijn wel enkel verkocht worden in een klein winkels.

Advies van topsporters

H&M vroeg advies aan verschillende Olympische topsporters tijdens de ontwikkeling van de kledingstukken. Zo werkte het samen met Therese Alshammer, een Zweedse zwemster die in haar carrière drie Olympische medailles won. H&M ziet in de uitbreiding naar sport een logische evolutie die past in de huidige maatschappij, waarin sport steeds belangrijker wordt.

 

Het heeft ook al een deal gesloten met de Zweedse sportbond. Zo mag het de komende vier jaar de Olympische tenues ontwerpen voor het Zweedse team. Tijdens de komende Olympische Winterspelen in Sotsji en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zullen de Zweedse sporters dus rondlopen in kledij van H&M, die volgens het bedrijf "modebewust" is, met een focus op "pasvorm en prestatie".

 

H&M verkoopt nu al yoga-, hardloop-, fitness- en fietskleding en is tevens sponsor van de Tsjechische tennisser Tomás Berdych.

Tags: