H&M komt op de proppen met eigen sportmerk | RetailDetail

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M wil vanaf volgend jaar de concurrentie aangaan met verschillende sportmerken, want op 2 januari lanceert de Zweedse keten het label H&M Sport. Voorlopig zal de lijn wel enkel verkocht worden in een klein winkels.

Advies van topsporters

H&M vroeg advies aan verschillende Olympische topsporters tijdens de ontwikkeling van de kledingstukken. Zo werkte het samen met Therese Alshammer, een Zweedse zwemster die in haar carrière drie Olympische medailles won. H&M ziet in de uitbreiding naar sport een logische evolutie die past in de huidige maatschappij, waarin sport steeds belangrijker wordt.

 

Het heeft ook al een deal gesloten met de Zweedse sportbond. Zo mag het de komende vier jaar de Olympische tenues ontwerpen voor het Zweedse team. Tijdens de komende Olympische Winterspelen in Sotsji en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zullen de Zweedse sporters dus rondlopen in kledij van H&M, die volgens het bedrijf "modebewust" is, met een focus op "pasvorm en prestatie".

 

H&M verkoopt nu al yoga-, hardloop-, fitness- en fietskleding en is tevens sponsor van de Tsjechische tennisser Tomás Berdych.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.