H&M komt op de proppen met eigen sportmerk | RetailDetail

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M wil vanaf volgend jaar de concurrentie aangaan met verschillende sportmerken, want op 2 januari lanceert de Zweedse keten het label H&M Sport. Voorlopig zal de lijn wel enkel verkocht worden in een klein winkels.

Advies van topsporters

H&M vroeg advies aan verschillende Olympische topsporters tijdens de ontwikkeling van de kledingstukken. Zo werkte het samen met Therese Alshammer, een Zweedse zwemster die in haar carrière drie Olympische medailles won. H&M ziet in de uitbreiding naar sport een logische evolutie die past in de huidige maatschappij, waarin sport steeds belangrijker wordt.

 

Het heeft ook al een deal gesloten met de Zweedse sportbond. Zo mag het de komende vier jaar de Olympische tenues ontwerpen voor het Zweedse team. Tijdens de komende Olympische Winterspelen in Sotsji en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zullen de Zweedse sporters dus rondlopen in kledij van H&M, die volgens het bedrijf "modebewust" is, met een focus op "pasvorm en prestatie".

 

H&M verkoopt nu al yoga-, hardloop-, fitness- en fietskleding en is tevens sponsor van de Tsjechische tennisser Tomás Berdych.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.