H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval | RetailDetail

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

Het Zweedse H&M heeft ‘Conscious Exclusive’ gelanceerd: een duurzame high-end kledinglijn waarvan de kleding bestaat uit Bionic, een stof die wordt gemaakt van afval dat op het strand is aangespoeld.

Volledige vrouwencollectie

De nieuwe lijn bestaat uit een volledige collectie voor vrouwen en enkele kledingstukken voor kinderen en zal vanaf 20 april verkrijgbaar zijn in 160 winkels verspreid over de hele wereld. H&M wil zo aantonen dat kleding ook gemaakt kan worden van duurzame materialen. Momenteel maakt H&M al 20% van zijn kleding uit duurzame materialen en tegen 2020 wil het zo enkel nog duurzaam katoen gebruiken. Met Conscious Exclusive wil H&M bewijzen dat ook high-end mode op een duurzame manier geproduceerd kan worden.

 

Het gezicht van de nieuwe collectie is trouwens het supermodel Natalia Vodianova. Het is de eerste keer dat zij samenwerkt met de Zweedse modegroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Albert Heijn wil af van plastic zakken voor AGF

11/05/2018

Onze zuiderburen doen deze maand aan "mei plasticvrij", maar ook Nederland laat zich niet onbetuigd in de strijd tegen plasticafval. De volgende in de rij is Albert Heijn, dat plastic zakken in de ban wil doen.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.