H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

Het Zweedse H&M heeft ‘Conscious Exclusive’ gelanceerd: een duurzame high-end kledinglijn waarvan de kleding bestaat uit Bionic, een stof die wordt gemaakt van afval dat op het strand is aangespoeld.

Volledige vrouwencollectie

De nieuwe lijn bestaat uit een volledige collectie voor vrouwen en enkele kledingstukken voor kinderen en zal vanaf 20 april verkrijgbaar zijn in 160 winkels verspreid over de hele wereld. H&M wil zo aantonen dat kleding ook gemaakt kan worden van duurzame materialen. Momenteel maakt H&M al 20% van zijn kleding uit duurzame materialen en tegen 2020 wil het zo enkel nog duurzaam katoen gebruiken. Met Conscious Exclusive wil H&M bewijzen dat ook high-end mode op een duurzame manier geproduceerd kan worden.

 

Het gezicht van de nieuwe collectie is trouwens het supermodel Natalia Vodianova. Het is de eerste keer dat zij samenwerkt met de Zweedse modegroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

'App-restaurant' Pinchos komt naar Nederland

20/04/2017

De Zweedse formule Pinchos wil naar Nederland komen. Het concept draait rond een app, waarmee klanten hun tapas kunnen reserveren, bestellen en betalen.

Primark groeit enkel dankzij nieuwe winkels

19/04/2017

De omzet van de Ierse modeketen Primark is de voorbije zes maanden met meer dan 20% gegroeid, maar dat was enkel dankzij de opening van heel wat nieuwe winkels en positieve wisselkoerseffecten.

C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

19/04/2017

Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

Zalando zet ook in 2017 groei verder

19/04/2017

Ook in het eerste kwartaal van 2017 blijft de Duitse online modewinkel Zalando lustig verder groeien. Volgens de voorlopige cijfers is er weer sprake van een omzetstijging van meer dan 20%, een doel dat het bedrijf ook over het volledige jaar wil behalen.

Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors

18/04/2017

Het Amerikaanse modehuis Michael Kors heeft in Thomas J. Edwards een nieuwe CFO gevonden. Hij volgt in die functie Joseph B. Parsons op, die in augustus na dertien jaar het bedrijf verlaat. Toch gaat Edwards wel al onmiddellijk aan de slag.

Groot verlies voor Roberto Cavalli

14/04/2017

Het Italiaanse modehuis Roberto Cavalli heeft in 2016 de gevolgen moeten dragen van een zware herstructurering. De kosten die daarmee gepaard gingen, zorgden ervoor dat het bedrijf een verlies leed van 55 miljoen euro.

Back to top