H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

Het Zweedse H&M heeft ‘Conscious Exclusive’ gelanceerd: een duurzame high-end kledinglijn waarvan de kleding bestaat uit Bionic, een stof die wordt gemaakt van afval dat op het strand is aangespoeld.

Volledige vrouwencollectie

De nieuwe lijn bestaat uit een volledige collectie voor vrouwen en enkele kledingstukken voor kinderen en zal vanaf 20 april verkrijgbaar zijn in 160 winkels verspreid over de hele wereld. H&M wil zo aantonen dat kleding ook gemaakt kan worden van duurzame materialen. Momenteel maakt H&M al 20% van zijn kleding uit duurzame materialen en tegen 2020 wil het zo enkel nog duurzaam katoen gebruiken. Met Conscious Exclusive wil H&M bewijzen dat ook high-end mode op een duurzame manier geproduceerd kan worden.

 

Het gezicht van de nieuwe collectie is trouwens het supermodel Natalia Vodianova. Het is de eerste keer dat zij samenwerkt met de Zweedse modegroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grote kledingmerken sturen kat naar jaarlijkse industrietop in Bangladesh

23/02/2017

Vijf grote kledingbedrijven hebben besloten om niet deel te nemen aan de jaarlijkse bijeenkomst van de textielindustrie in Bangladesh. Ze doen dat uit protest tegen de slechte werkomstandigheden in het land en de onderdrukking van de vakbonden.

C&A schrapt 70 banen op hoofdkantoor in Vilvoorde

22/02/2017

Kledingketen C&A schrapt 70 banen op het Belgische en Europese hoofdkantoor in Vilvoorde. Momenteel zijn daar 570 werknemers aan de slag. Ook in Düsseldorf verdwijnen 160 jobs.

Esprit maakt weer winst in eerste helft boekjaar

22/02/2017

Modeketen Esprit heeft in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 opnieuw winst gemaakt, na fors verlies een jaar eerder. De positieve cijfers zijn te danken aan het sluiten van onrendabele winkels en het beperken van het aantal kortingen.

Suit Supply wil niet te snel groeien

22/02/2017

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Supertrash gered van faillissement

22/02/2017

Een groep investeerders heeft enkele miljoen geïnvesteerd in het bedrijf van ontwerpster Olcay Gulsen. Ze is vooral bekend van het merk Supertrash, maar was sinds kort in financiële problemen gekomen.

Primark opnieuw in nauwe schoentjes

21/02/2017

Er zijn weer problemen opgedoken rond het personeelsbeleid bij de Ierse modeketen Primark. Zo zijn er in Nederland heel wat klachten bij het personeel, dat zich onrespectvol behandeld voelt, terwijl in Frankrijk een roep voor hogere lonen weerklinkt.

Back to top