H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

H&M maakt nieuwe collectie van oceaanafval

Het Zweedse H&M heeft ‘Conscious Exclusive’ gelanceerd: een duurzame high-end kledinglijn waarvan de kleding bestaat uit Bionic, een stof die wordt gemaakt van afval dat op het strand is aangespoeld.

Volledige vrouwencollectie

De nieuwe lijn bestaat uit een volledige collectie voor vrouwen en enkele kledingstukken voor kinderen en zal vanaf 20 april verkrijgbaar zijn in 160 winkels verspreid over de hele wereld. H&M wil zo aantonen dat kleding ook gemaakt kan worden van duurzame materialen. Momenteel maakt H&M al 20% van zijn kleding uit duurzame materialen en tegen 2020 wil het zo enkel nog duurzaam katoen gebruiken. Met Conscious Exclusive wil H&M bewijzen dat ook high-end mode op een duurzame manier geproduceerd kan worden.

 

Het gezicht van de nieuwe collectie is trouwens het supermodel Natalia Vodianova. Het is de eerste keer dat zij samenwerkt met de Zweedse modegroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jesper Brodin nieuwe CEO Ikea Group

24/05/2017

Op 1 september zwaait Ikea de huidige CEO Peter Agnefjäll uit en krijgt Jesper Brodin de verantwoordelijkheid over de groep. Agnefjäll zat sinds 2012 op zijn post.

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrick Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrick Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Back to top