H&M maakt van pashokje een kassa

H&M maakt van pashokje een kassa

H&M heeft in New York een nieuwe flagshipstore geopend op Times Square. Het filiaal van vier verdiepingen zal volop gebruik maken van technologie om het de klanten volledig naar hun zin te maken: zo kunnen ze zelfs betalen aan een kassa die werd geïnstalleerd aan de pashokjes.

Meest productieve winkel in Noord-Amerika  

Naast een kassa in de pashokjes zijn er ook verschillende iPad-stations verspreid doorheen de winkel. Volgens Daniel Kulle, president van H&M North America, moet de nieuwe flagshipstore de meest productieve winkel in Noord-Amerika worden. De winkel telt 300 werknemers, 44 paskamers en 24 kassa's. De oppervlakte van de winkel is bijna 4.000 m².

 

Aan de buitenkant van de winkel hangen drie immense LED-schermen die de aandacht van de voorbijgangers moeten trekken. Ook in de winkel zullen er heel wat LED-schermen te vinden zijn, waar klanten zelf content aan kunnen toevoegen, door gebruik te maken van de virtuele catwalk. Daarmee worden beelden opgenomen die gebruikt worden op de LED-schermen in de winkel. De beelden worden ook naar de klanten gestuurd, zodat ze gedeeld kunnen worden op sociale media.

 

Volgend jaar opent H&M nog twee grote winkels in New York, in een poging om een deel van het marktaandeel terug te winnen van concurrenten Zara en Forever 21.

Tags: