H&M maakt van pashokje een kassa | RetailDetail

H&M maakt van pashokje een kassa

H&M maakt van pashokje een kassa

H&M heeft in New York een nieuwe flagshipstore geopend op Times Square. Het filiaal van vier verdiepingen zal volop gebruik maken van technologie om het de klanten volledig naar hun zin te maken: zo kunnen ze zelfs betalen aan een kassa die werd geïnstalleerd aan de pashokjes.

Meest productieve winkel in Noord-Amerika  

Naast een kassa in de pashokjes zijn er ook verschillende iPad-stations verspreid doorheen de winkel. Volgens Daniel Kulle, president van H&M North America, moet de nieuwe flagshipstore de meest productieve winkel in Noord-Amerika worden. De winkel telt 300 werknemers, 44 paskamers en 24 kassa's. De oppervlakte van de winkel is bijna 4.000 m².

 

Aan de buitenkant van de winkel hangen drie immense LED-schermen die de aandacht van de voorbijgangers moeten trekken. Ook in de winkel zullen er heel wat LED-schermen te vinden zijn, waar klanten zelf content aan kunnen toevoegen, door gebruik te maken van de virtuele catwalk. Daarmee worden beelden opgenomen die gebruikt worden op de LED-schermen in de winkel. De beelden worden ook naar de klanten gestuurd, zodat ze gedeeld kunnen worden op sociale media.

 

Volgend jaar opent H&M nog twee grote winkels in New York, in een poging om een deel van het marktaandeel terug te winnen van concurrenten Zara en Forever 21.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.