H&M met digitale ervaring op Coachella festival | RetailDetail

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.

Positief imago

H&M dropt bezoekers op Coachella in een virtuele woestijn, inclusief een green screen. Vervolgens krijgen de bezoekers verschillende weertypes en hun effect op de omgeving te zien, terwijl er ook een film wordt gemaakt. Dat filmpje kunnen ze later delen op sociale media.

 

De tent bevat daarnaast ook een plek om flessen te vullen met water en bezoekers kunnen er meer leren over het Garment Recycling initiatief van H&M. Het Zweedse bedrijf hoopt zo een positief imago op te bouwen bij het festivalpubliek.

 

Natuurlijk is er ook de nodige aandacht voor kledij en bezoekers kunnen de H&M Loves Coachella-collectie bekijken op tablets, terwijl een aantal kledingstukken ook te koop worden aangeboden in de tent. Festivalgangers kunnen ook een foto laten nemen, waarop ze hun H&M-outfit tonen. Ook die foto kan natuurlijk weer op sociale media gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?