H&M opent cadeauwinkel in Amsterdam | RetailDetail

H&M opent cadeauwinkel in Amsterdam

H&M opent cadeauwinkel in Amsterdam

De Zweedse modeketen H&M heeft maandag in de Kalvertoren in Amsterdam een cadeauwinkel geopend. Het betreft een zogenoemde pop-upstore, een tijdelijke winkel, die alleen in de maanden november en december geopend zal zijn. 

Klanten kunnen er terecht voor accessoires, cosmetica, feestkleding en interieuraccessoires.Dat meldt Fashion United. De tijdelijke winkel bevindt zich naast het bestaande filiaal van de modegigant in de Kalvertoren en is 160 vierkante meter groot. De ruimte was al in het bezit van H&M en wordt komend voorjaar aan de bestaande winkel toegevoegd.Het fenomeen van pop-upstores wint al enkele jaren aan populariteit. De tijdelijke winkels kunnen onder meer worden gebruikt voor de promotie van speciale collecties, voor het organiseren van een voorverkoop of om een merk onder de aandacht van het publiek te brengen. Door de toenemende leegstand in de binnensteden is er voldoende ruimte voor deze winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).