H&M opent cadeauwinkel in Amsterdam

H&M opent cadeauwinkel in Amsterdam

De Zweedse modeketen H&M heeft maandag in de Kalvertoren in Amsterdam een cadeauwinkel geopend. Het betreft een zogenoemde pop-upstore, een tijdelijke winkel, die alleen in de maanden november en december geopend zal zijn. 

Klanten kunnen er terecht voor accessoires, cosmetica, feestkleding en interieuraccessoires.Dat meldt Fashion United. De tijdelijke winkel bevindt zich naast het bestaande filiaal van de modegigant in de Kalvertoren en is 160 vierkante meter groot. De ruimte was al in het bezit van H&M en wordt komend voorjaar aan de bestaande winkel toegevoegd.Het fenomeen van pop-upstores wint al enkele jaren aan populariteit. De tijdelijke winkels kunnen onder meer worden gebruikt voor de promotie van speciale collecties, voor het organiseren van een voorverkoop of om een merk onder de aandacht van het publiek te brengen. Door de toenemende leegstand in de binnensteden is er voldoende ruimte voor deze winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top