H&M pronkt met plussize model, maar verkoopt geen plussize in de winkels

H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online

H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online
http://www.shutterstock.com/pic-115548478/

H&M heeft eerder al met trots aangekondigd dat het plussize-model Ashley Graham één van de gezichten is van de nieuwe Studio-collectie, maar de modeketen is blijkbaar niet van plan om ook plussize-items van die collectie te verkopen in de winkels.

 

Exclusief via webshop

De grotere maten van de collectie worden exclusief verkocht via de webshop van het Zweedse modebedrijf. Nochtans had H&M nog een extra statement kunnen maken door die maten ook in de winkel aan te bieden. Vrouwen met een maatje meer hebben het immers al moeilijker om in de traditionele modeketens hun gading te vinden.

 

De samenwerking tussen H&M en Ashley Graham is wel één van de eerste keren dat het model mag meewerken aan een campagne die niet specifiek gericht is op grotere maten. Het blijft dan ook een vreemde beslissing dat H&M de stap niet zet om de kleding ook daadwerkelijk in de winkels te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.