H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket

H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket
Instagram

De Zweedse modegroep H&M komt binnenkort op de proppen met een nieuw concept: Arket. De eerste boetiek van de ondertussen al achtste keten van de groep opent eind deze zomer zijn deuren in Londen.

Minimalisme

Het nieuws over Arket is al een tijdje bekend, maar nu heeft H&M ook de eerste beelden vrijgegeven van de boetiek en de collectie. Zowel de collectie als de winkels kiezen daarbij duidelijk voor een minimalistische invulling. Zo wordt in de winkel in Londen veel gebruik gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en display tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer.

 

Ook de collecties zullen het minimalistische behouden, met enkele stukken die in verschillende kleuren en soorten zullen te vinden zijn, afhankelijk van het seizoen. Eenzelfde trui zal dus zowel in de zomer als in de winter te vinden zijn, maar de winterversie moet dan beter bestand zijn tegen het koude weer.

 

Er zal daarom ook minder gewerkt worden met het snel opvolgen van de trends, maar meer met basisstukken die lange tijd kunnen meegaan. Dat idee past ook binnen het concept van Arket, dat vooral focust op duurzaamheid en tijdloze basics. De prijzen zullen in de richting van COS, die andere keten van H&M, gaan en dus binnen het duurdere segment vallen.

 

De eerste winkel van Arket opent binnenkort dus zijn deuren in Londen, maar ook Brussel zal snel een eigen boetiek van het nieuwe merk mogen verwachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top