H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket | RetailDetail

H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket

H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket
Instagram

De Zweedse modegroep H&M komt binnenkort op de proppen met een nieuw concept: Arket. De eerste boetiek van de ondertussen al achtste keten van de groep opent eind deze zomer zijn deuren in Londen.

Minimalisme

Het nieuws over Arket is al een tijdje bekend, maar nu heeft H&M ook de eerste beelden vrijgegeven van de boetiek en de collectie. Zowel de collectie als de winkels kiezen daarbij duidelijk voor een minimalistische invulling. Zo wordt in de winkel in Londen veel gebruik gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en display tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer.

 

Ook de collecties zullen het minimalistische behouden, met enkele stukken die in verschillende kleuren en soorten zullen te vinden zijn, afhankelijk van het seizoen. Eenzelfde trui zal dus zowel in de zomer als in de winter te vinden zijn, maar de winterversie moet dan beter bestand zijn tegen het koude weer.

 

Er zal daarom ook minder gewerkt worden met het snel opvolgen van de trends, maar meer met basisstukken die lange tijd kunnen meegaan. Dat idee past ook binnen het concept van Arket, dat vooral focust op duurzaamheid en tijdloze basics. De prijzen zullen in de richting van COS, die andere keten van H&M, gaan en dus binnen het duurdere segment vallen.

 

De eerste winkel van Arket opent binnenkort dus zijn deuren in Londen, maar ook Brussel zal snel een eigen boetiek van het nieuwe merk mogen verwachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.