H&M werkt aan nieuw merk | RetailDetail

H&M werkt aan nieuw merk

H&M werkt aan nieuw merk

Het Zweedse H&M is bezig met de ontwikkeling van nog een nieuw merk, dat op de markt zou kunnen komen in 2017. Dat heeft CEO Karl-Johan Persson te kennen gegeven in een interview. H&M heeft al o.a. COS en & Other Stories in de portefeuille.

"Volledig anders dan H&M"

Volgens Persson zal het nieuwe merk volledig anders zijn dan moedermerk H&M. Het bedrijf is wel nog bezig met het bekijken van de verschillende concepten.

 

Het laatste merk dat H&M lanceerde was & Other Stories, dat het levenslicht zag in 2013 met een eerste winkel in Londen. H&M heeft ook al duidelijk gemaakt dat het verder zal blijven focussen op & Other Stories en COS, zelfs na de lancering van een nieuw merk. Dit jaar zal het moedermerk H&M zelfs een beetje naar de achtergrond gedrongen worden in het voordeel van die twee dochtermerken.

 

H&M heeft naast die twee merken nochtans nog wel meer - zij het minder bekende - merken. Zo beschikt het over Monki, dat zich toelegt op jonge vrouwen, en Cheap Monday, een jeansmerk met een scherp kantje. H&M wil met de verschillende merken meerdere doelgroepen aanspreken en kledij verkopen in meerdere prijsklassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.