H&M werkt aan online kortingsplatform | RetailDetail

H&M werkt aan online kortingsplatform

H&M werkt aan online kortingsplatform
Shutterstock

De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.

 

50 miljoen euro

Het nieuwe project heeft volgens de Zweedse nieuwssite Breakit de codenaam P12 en zou een honderdtal werknemers van de groep aan de slag houden. De lancering van het platform, waarin H&M vijftig miljoen euro wil investeren, staat gepland voor midden april. Hoe het platform exact in zijn werk moet gaan, is nog niet helemaal duidelijk.

 

De H&M Group wil het nieuws voorlopig niet bevestigen, maar het is wel duidelijk dat het op zoek moet naar manieren om de consument ook online te blijven aantrekken. In de voorbije kwartaalresultaten moest H&M immers een omzetdaling slikken, omdat de winkels steeds minder klanten over de vloer krijgen en de groep er niet in slaagt om die terugval te compenseren met online verkoop.

 

“We hebben altijd verschillende projecten in de steigers staan en lanceerden onlangs zo nog Arket. We praten echter nooit over die projecten voor ze gelanceerd zijn en ik kan dus geen commentaar geven op dit nieuws”, aldus Nils Vinge, head of investor relations bij H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.