H&M werkt aan online kortingsplatform | RetailDetail

H&M werkt aan online kortingsplatform

H&M werkt aan online kortingsplatform
Shutterstock

De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.

 

50 miljoen euro

Het nieuwe project heeft volgens de Zweedse nieuwssite Breakit de codenaam P12 en zou een honderdtal werknemers van de groep aan de slag houden. De lancering van het platform, waarin H&M vijftig miljoen euro wil investeren, staat gepland voor midden april. Hoe het platform exact in zijn werk moet gaan, is nog niet helemaal duidelijk.

 

De H&M Group wil het nieuws voorlopig niet bevestigen, maar het is wel duidelijk dat het op zoek moet naar manieren om de consument ook online te blijven aantrekken. In de voorbije kwartaalresultaten moest H&M immers een omzetdaling slikken, omdat de winkels steeds minder klanten over de vloer krijgen en de groep er niet in slaagt om die terugval te compenseren met online verkoop.

 

“We hebben altijd verschillende projecten in de steigers staan en lanceerden onlangs zo nog Arket. We praten echter nooit over die projecten voor ze gelanceerd zijn en ik kan dus geen commentaar geven op dit nieuws”, aldus Nils Vinge, head of investor relations bij H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.