H&M wil Brusselse vestiging sluiten | RetailDetail

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

H&M wil Brusselse vestiging sluiten
Shutterstock

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Tik op beurs

De cijfers van H&M in het vierde kwartaal waren dan ook niet om over naar huis te schrijven. Voor het eerst in meer dan een decennium moest de modegroep een omzetdaling toestaan. Het bedrijf wees daarvoor naar het veranderende consumentengedrag, waardoor er minder klanten over de vloer kwamen.

 

Om dat op te vangen worden er in de toekomst minder winkels geopend en zullen er dus ook vestigingen de deuren moeten sluiten, waaronder alvast eentje in Brussel. Er zijn immers al drie winkels van H&M in de Nieuwstraat, waarvan eentje alle concepten van het merk combineert. In Antwerpen heeft het bedrijf de laatste maanden daarentegen net een flink aantal winkels geopend.

 

De uitspraken rond de winkelsluitingen werden H&M op de Zweedse beurs alvast niet in dank afgenomen, want het aandeel daalde er met bijna 13%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.