H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen | RetailDetail

H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen

H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen

Op 18 november opent de eerste winkel van het label Weekday zijn deuren in de Kammenstraat in Antwerpen. Weekday is onderdeel van het Zweedse concern H&M en zal het vierde label van de groep zijn dat zijn weg vindt naar België.

Voormalig pand Fish & Chips

De winkel van Weekday zal een pand van 580 m² betrekken zijn aan de Kammenstraat 36, waar vroeger kledingwinkel Fish & Chips te vinden was. In de winkel zal onder andere een DJ-booth te vinden zijn.

 

Weekday is een modern en minimalistisch merk van H&M, al worden in de winkel ook merken verkocht zoals Birkenstock, Kenzo, Vans en Cheap Monday, dat ook deel is van H&M. Daarnaast is er ook een sterke focus op denim en verkoopt de keten zelfs tweedehands kleding.

 

Veel interesse vanuit België

“Antwerpen is een zinderende en inspirerende stad met een rijke geschiedenis en culturele contrasten. Wij zijn ervan overtuigd dat Weekday een grote aanwinst zal zijn voor de stad, die bekend staat om zijn innovatieve kijk op mode, en we merken in onze online shop nu al dat de Belgen onze collecties echt waarderen”, klinkt het bij algemeen directeur David Thorewik.

 

Weekday werd in 2002 gelanceerd en heeft naast Zweden al winkels in Denemarken, Duitsland, Oostenrijk en Nederland.

 

Met de komst van Weekday zet Antwerpen zich nog maar eens op de kaart als dé modestad van België. Ook het Amerikaanse merk Woolrich opende nog maar net zijn eerste Belgische winkel in de Schuttershofstraat in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.