H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen | RetailDetail

H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen

H&M-zusje Weekday opent op 18 november in Antwerpen

Op 18 november opent de eerste winkel van het label Weekday zijn deuren in de Kammenstraat in Antwerpen. Weekday is onderdeel van het Zweedse concern H&M en zal het vierde label van de groep zijn dat zijn weg vindt naar België.

Voormalig pand Fish & Chips

De winkel van Weekday zal een pand van 580 m² betrekken zijn aan de Kammenstraat 36, waar vroeger kledingwinkel Fish & Chips te vinden was. In de winkel zal onder andere een DJ-booth te vinden zijn.

 

Weekday is een modern en minimalistisch merk van H&M, al worden in de winkel ook merken verkocht zoals Birkenstock, Kenzo, Vans en Cheap Monday, dat ook deel is van H&M. Daarnaast is er ook een sterke focus op denim en verkoopt de keten zelfs tweedehands kleding.

 

Veel interesse vanuit België

“Antwerpen is een zinderende en inspirerende stad met een rijke geschiedenis en culturele contrasten. Wij zijn ervan overtuigd dat Weekday een grote aanwinst zal zijn voor de stad, die bekend staat om zijn innovatieve kijk op mode, en we merken in onze online shop nu al dat de Belgen onze collecties echt waarderen”, klinkt het bij algemeen directeur David Thorewik.

 

Weekday werd in 2002 gelanceerd en heeft naast Zweden al winkels in Denemarken, Duitsland, Oostenrijk en Nederland.

 

Met de komst van Weekday zet Antwerpen zich nog maar eens op de kaart als dé modestad van België. Ook het Amerikaanse merk Woolrich opende nog maar net zijn eerste Belgische winkel in de Schuttershofstraat in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.