Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group | RetailDetail

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group
Shutterstock

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Expansie

De totale omzet groeide naar 59,4 miljard Zweedse kroon (6,2 miljard euro). Eén procent van die groei was te danken aan positieve wisselkoerseffecten. Die groei had groter kunnen zijn, maar de omzet werd gedrukt omdat er meer en grotere kortingen werden doorgevoerd de voorbije zomer. Die grote kortingen zorgden er wel voor dat H&M een groot deel van de overtollige inventaris van de hand wist te doen. De verkoop van de nieuwe herfstcollectie wist zo ook een goede start te nemen.

 

Op 31 augustus van dit jaar beschikte de volledige H&M Group over 4.553 filialen. Dat zijn er een stuk meer dan een jaar eerder, toen de groep over 4.135 winkels beschikte. H&M is dan fors aan het uitbreiden en dan vooral met een aantal nieuwe concepten. Zo komen er bijvoorbeeld in Antwerpen nog vestigingen van Monki en Weekday en opende in Brussel vandaag de eerste vestiging van Arket.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.