Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group
Shutterstock

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Expansie

De totale omzet groeide naar 59,4 miljard Zweedse kroon (6,2 miljard euro). Eén procent van die groei was te danken aan positieve wisselkoerseffecten. Die groei had groter kunnen zijn, maar de omzet werd gedrukt omdat er meer en grotere kortingen werden doorgevoerd de voorbije zomer. Die grote kortingen zorgden er wel voor dat H&M een groot deel van de overtollige inventaris van de hand wist te doen. De verkoop van de nieuwe herfstcollectie wist zo ook een goede start te nemen.

 

Op 31 augustus van dit jaar beschikte de volledige H&M Group over 4.553 filialen. Dat zijn er een stuk meer dan een jaar eerder, toen de groep over 4.135 winkels beschikte. H&M is dan fors aan het uitbreiden en dan vooral met een aantal nieuwe concepten. Zo komen er bijvoorbeeld in Antwerpen nog vestigingen van Monki en Weekday en opende in Brussel vandaag de eerste vestiging van Arket.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Back to top