Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group | RetailDetail

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group
Shutterstock

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Expansie

De totale omzet groeide naar 59,4 miljard Zweedse kroon (6,2 miljard euro). Eén procent van die groei was te danken aan positieve wisselkoerseffecten. Die groei had groter kunnen zijn, maar de omzet werd gedrukt omdat er meer en grotere kortingen werden doorgevoerd de voorbije zomer. Die grote kortingen zorgden er wel voor dat H&M een groot deel van de overtollige inventaris van de hand wist te doen. De verkoop van de nieuwe herfstcollectie wist zo ook een goede start te nemen.

 

Op 31 augustus van dit jaar beschikte de volledige H&M Group over 4.553 filialen. Dat zijn er een stuk meer dan een jaar eerder, toen de groep over 4.135 winkels beschikte. H&M is dan fors aan het uitbreiden en dan vooral met een aantal nieuwe concepten. Zo komen er bijvoorbeeld in Antwerpen nog vestigingen van Monki en Weekday en opende in Brussel vandaag de eerste vestiging van Arket.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.