Hollister nu ook in Utrecht

Hollister nu ook in Utrecht

Na de opening van de allereerste Hollister-winkel op Nederlandse bodem in Maastricht in september vorig jaar, opent binnenkort een winkel van dezelfde keten zijn deuren in Utrecht. Daarmee heeft het merk één Nederlandse vestiging meer dan het duurdere zusje Abercrombie & Fitch, dat vandaag enkel in Amsterdam een winkel heeft.

Californische strandlook

De Amerikaanse kledingketen Hollister, die genoemd werd naar een stad in Californië en een casual “Californian beach style” kledingcollectie en badlijn voor jongeren tussen 14 en 18 jaar brengt, koos in Utrecht voor een gigantisch pand aan de Oudegracht 113 waar onlangs het failliet verklaarde Free Record Shop de boeken dicht deed.


De geruchten dat in het pad een Apple store zou komen - er was namelijk een wit Apple logo op de gevel geschilderd - werden door Apple zelf meteen de kop ingedrukt.


Jonger publiek en lagere prijzen

De marketing-aanpak in de Hollister winkels is grotendeels dezelfde als deze in de populaire Abercrombie & Fitch vestigingen. Alleen sportieve jongens, soms zelfs met ontbloot bovenlijf, en sexy meisjes komen er aan de bak. Ook staat de muziek er gegarandeerd loeihard en kan je maar beter van het Hollister-parfum houden, aangezien bezoekers er steevast in onder worden gedompeld.


In vergelijking met Abercrombie & Fitch, richt Hollister zijn pijlen wel op een jongere doelgroep en hanteert het ook lagere prijzen. Zo kost een Hollister T-shirt bijvoorbeeld 17,5 dollar (13 euro) terwijl je daar bij A&F al snel dertig tot veertig dollar (22 tot 30 euro) moet voor neertellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top