Horlogeverkoper Raidillon opent winkel in Antwerpen | RetailDetail

Horlogeverkoper Raidillon opent winkel in Antwerpen

Horlogeverkoper Raidillon opent winkel in Antwerpen

Het Belgische horlogemerk Raidillon heeft een eerste filiaal in Antwerpen geopend. Daar verkoopt het uurwerken die zijn gebaseerd op de autowereld. Raidillon vierde dit jaar zijn vijftiende verjaardag.

 

55 exemplaren

De horloges van Raidillon zijn steevast exclusieve exemplaren. Er zijn ondertussen al meer dan 100 modellen op de markt verschenen, maar daarvan worden er telkens maar 55 gemaakt. Daarbij lopen de prijzen al snel op tot enkele duizenden euro’s.

 

55 is een magisch getal voor ons. In bepaalde races mogen immers slechts 55 wagens deelnemen. Het getal verwijst ook naar 1955, het jaar waarin het Belgische nationale team voor de autosport werd opgericht”, stelt CEO Fabien de Schaetzen aan de Gazet van Antwerpen.

 

De winkel in Antwerpen is niet de eerste winkel van Raidillon. In Brussel heeft het al enkele jaren een flagshipstore, maar die zou omwille van de terreurdreiging en de aanslagen steeds minder gegoede toeristen weten aan te trekken. “Ik verwacht zelfs dat Antwerpen het op termijn beter zal doen dan de hoofdstad”, aldus De Schaetzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.