Hudson’s Bay zet Europese turbo aan

Hudson’s Bay zet Europese turbo aan na overname Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay zet Europese turbo aan na overname Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay pompt de komende jaren een miljard euro in zijn modewarenhuizen in Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Dat zegt Olivier Van den Bossche, topman van Galeria Kaufhof, die op 22/09 key-notespreker is op de RetailDetail Day.

Uitbreiding en verdieping in Europa

Terwijl heel wat kledinggroepen moeilijke tijden beleven, gaat Hudson’s Bay Company zwaar investeren, meer bepaald in de uitbreiding en de verdieping van zijn Europese modewarenhuizen. De Canadese groep start daarbij weliswaar niet vanaf nul: het concern, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1670, nam op 1 oktober 2015 immers het Duitse Galeria Kaufhof - inclusief Sportarena en de Belgische keten Galeria Inno - over van de groep Metro.

 

Dat gebeurde op basis van een ondernemingswaarde van minstens 2,5 miljard euro. Zelf is het bedrijf al actief in Noord-Amerika met enseignes als Hudson’s Bay, Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue, Gilt, Saks Off 5th, Find @ Lord & Taylor en Home Outfitters.

 

Belg leidt Europese expansie

Die verdere uitbouw van de Europese activiteiten van Hudson’s Bay zal worden geleid door Olivier Van den Bossche. Sinds oktober 2014 is de Meetjeslander CEO van de Duitse groep Galeria Kaufhof, voordien was hij gedurende meer dan elf jaar topman voor de Belgische Kaufhof-dochter Galeria Inno.

 

De groep stelt in totaal 21.500 mensen tewerk en is goed voor een omzet van 3,1 miljard euro (boekjaar 2013/14). Kaufhof telt momenteel honderd modewarenhuizen in tachtig steden, Galeria Inno telt zestien modewarenhuizen.

 

Op 22 september is de Kaufhof-topman trouwens een van de key-note speakers op de RetailDetail Day van RetailDetail in Utopolis Mechelen, waar vooraanstaanden uit de sector het zullen hebben over de manier waarop retailers erin kunnen slagen om het verschil te maken in een turbulente omgeving.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.