Hudson’s Bay zet Europese turbo aan

Hudson’s Bay zet Europese turbo aan na overname Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay zet Europese turbo aan na overname Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay pompt de komende jaren een miljard euro in zijn modewarenhuizen in Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Dat zegt Olivier Van den Bossche, topman van Galeria Kaufhof, die op 22/09 key-notespreker is op de RetailDetail Day.

Uitbreiding en verdieping in Europa

Terwijl heel wat kledinggroepen moeilijke tijden beleven, gaat Hudson’s Bay Company zwaar investeren, meer bepaald in de uitbreiding en de verdieping van zijn Europese modewarenhuizen. De Canadese groep start daarbij weliswaar niet vanaf nul: het concern, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1670, nam op 1 oktober 2015 immers het Duitse Galeria Kaufhof - inclusief Sportarena en de Belgische keten Galeria Inno - over van de groep Metro.

 

Dat gebeurde op basis van een ondernemingswaarde van minstens 2,5 miljard euro. Zelf is het bedrijf al actief in Noord-Amerika met enseignes als Hudson’s Bay, Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue, Gilt, Saks Off 5th, Find @ Lord & Taylor en Home Outfitters.

 

Belg leidt Europese expansie

Die verdere uitbouw van de Europese activiteiten van Hudson’s Bay zal worden geleid door Olivier Van den Bossche. Sinds oktober 2014 is de Meetjeslander CEO van de Duitse groep Galeria Kaufhof, voordien was hij gedurende meer dan elf jaar topman voor de Belgische Kaufhof-dochter Galeria Inno.

 

De groep stelt in totaal 21.500 mensen tewerk en is goed voor een omzet van 3,1 miljard euro (boekjaar 2013/14). Kaufhof telt momenteel honderd modewarenhuizen in tachtig steden, Galeria Inno telt zestien modewarenhuizen.

 

Op 22 september is de Kaufhof-topman trouwens een van de key-note speakers op de RetailDetail Day van RetailDetail in Utopolis Mechelen, waar vooraanstaanden uit de sector het zullen hebben over de manier waarop retailers erin kunnen slagen om het verschil te maken in een turbulente omgeving.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.