Hugo Boss gaat 20 winkels sluiten

Hugo Boss gaat 20 winkels sluiten

Hugo Boss gaat 20 winkels sluiten
http://www.shutterstock.com/pic-284682320/

Het modemerk Hugo Boss heeft besloten om wereldwijd twintig extra winkels te sluiten. Momenteel heeft het 1.325 vestigingen. In maart kondigde het al aan dat ook in China twintig winkels de deuren zullen sluiten.

 

Verwachtingen bijgesteld

Het nieuws werd naar buiten gebracht bij de aankondiging van de kwartaalcijfers. Daarin werd duidelijk dat de omzet van Hugo Boss in de periode van april tot en met juni met 4 procent was gedaald naar 622 miljoen euro. Analisten waren echter niet ontevreden, want zij dachten dat het modehuis nog scherper zou terugvallen.

 

De nettowinst kreeg zelfs een klap van 84 procent naar 11,1 miljoen euro. Die scherpe terugval was voor een groot deel te wijten aan de sluiting van een aantal winkels, wat Hugo Boss 57 miljoen euro kostte.

 

Hugo Boss heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar dan ook naar beneden bijgesteld. Eerst ging het uit van een kleine omzetgroei, maar nu verwacht het eerder een status quo of een lichte achteruitgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.