Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom | RetailDetail

Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom

Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom
Shutterstock

Het Duitse Hugo Boss gaat in de toekomst zijn collecties enkel nog maar met de hulp van een digitale showroom tonen aan inkopers. De eerste van die showrooms opende zopas zijn deuren in een pop-up Berlijn.

Flexibiliteit

Momenteel krijgen inkopers nog fysieke stalen te zien van de nieuwste collecties, waarna ze kunnen kiezen wat en hoeveel ze willen inkopen. In de nabije toekomst moet dat allemaal digitaal gebeuren. Vanaf volgend jaar moet de digitale showroom in alle landen te vinden zijn. Zo wil Hugo Boss vooral flexibeler worden naar zijn klanten toe.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn was op een groot scherm de volledige collectie van Hugo Boss te zien, met verschillende kleur- en combinatiemogelijkheden. Bestellingen konden via het scherm onmiddellijk geplaatst worden.

 

Hugo Boss is niet het eerste modebedrijf dat met dit idee op de proppen komt. Zo stapten Zalando en Bestseller een tijdje terug in Fashiontrade.com. Dat is een virtuele showroom waar inkopers de collecties van Bestseller kunnen aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).