(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft besloten om een groot deel van de nieuwe collecties van het kledingmerk Boss niet meer aan te bieden via de online winkel Zalando. De webwinkel straalt te weinig klasse uit voor het merk, dat zich duidelijk wil profileren in het hogere segment van de markt. Vooral de slogan "Schreeuw van geluk" en de daarbij horende campagnes zouden voor Hugo Boss een doorn in het oog zijn.

Meer gericht op de luxe-klant

Vanaf het najaar zullen de collecties van Boss dus niet meer beschikbaar zijn in de webwinkel van Zalando. De campagnes van Zalando, vol met gillende vrouwen, staan dan ook in schril contrast met die van Boss, die het iets smaakvoller aanpakken.

 

Omdat Hugo Boss zich met het merk Boss volledig wil richten op het hogere segment van de markt, werd dan ook besloten om het kledingmerk terug te trekken uit Zalando. Andere merken van Hugo Boss – onder andere Hugo, Boss Orange en Boss Green – blijven voorlopig wel te koop bij Zalando.

 

"We moeten bij alle verkoopkanalen zeer goed letten op de juiste positionering. Ook in de online verkoop. Bij Zalando past zowel het klimaat, als de uitstraling van de luide slogan 'Schreeuw van geluk' niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss", zegt Ingo Hesse, managing director voor Duitsland en Oostenrijk, aan het Duitse vakblad Textilwirtschaft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top