(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

(Hugo) Boss verlaat Zalando wegens 'te weinig klasse'

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft besloten om een groot deel van de nieuwe collecties van het kledingmerk Boss niet meer aan te bieden via de online winkel Zalando. De webwinkel straalt te weinig klasse uit voor het merk, dat zich duidelijk wil profileren in het hogere segment van de markt. Vooral de slogan "Schreeuw van geluk" en de daarbij horende campagnes zouden voor Hugo Boss een doorn in het oog zijn.

Meer gericht op de luxe-klant

Vanaf het najaar zullen de collecties van Boss dus niet meer beschikbaar zijn in de webwinkel van Zalando. De campagnes van Zalando, vol met gillende vrouwen, staan dan ook in schril contrast met die van Boss, die het iets smaakvoller aanpakken.

 

Omdat Hugo Boss zich met het merk Boss volledig wil richten op het hogere segment van de markt, werd dan ook besloten om het kledingmerk terug te trekken uit Zalando. Andere merken van Hugo Boss – onder andere Hugo, Boss Orange en Boss Green – blijven voorlopig wel te koop bij Zalando.

 

"We moeten bij alle verkoopkanalen zeer goed letten op de juiste positionering. Ook in de online verkoop. Bij Zalando past zowel het klimaat, als de uitstraling van de luide slogan 'Schreeuw van geluk' niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss", zegt Ingo Hesse, managing director voor Duitsland en Oostenrijk, aan het Duitse vakblad Textilwirtschaft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7 procent gestegen en met 9 procent na wisselkoersen. Dat is lager dan de verwachtingen.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top