Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar
Shutterstock

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

2,7 miljoen beoordelingen

De Europese verkiezing werd dit jaar in tien landen georganiseerd en in totaal hebben meer dan 1,5 miljoen consumenten bijna 2,7 miljoen beoordelingen gegeven. Winkelketens die in minstens vier landen een categorieprijs wonnen, kwamen ook in aanmerking voor de Europese prijzen. Met een gemiddelde score van 7,95 en 28.730 stemmen mag Hunkemöller zich dus het komende jaar de beste retailer van Europa noemen.

 

Vorig jaar won Hunkemöller al de prijs voor de beste webshop van Europa, maar die eer moest het dit jaar aan Yves Rocher laten. De webshop van de keten haalde een gemiddelde score van 7,91.

 

De lokale winnaars zijn al een tijdje bekend: zo werd bol.com in Nederland uitgeroepen tot retailer van het jaar én beste webshop van het jaar. De beste winkelketen was dan weer discounter Action. Ook in Nederland mocht Hunkemöller eerder al vieren, want Philip Mountford, CEO van Hunkemöller, won de prijs ‘Beste Retail Executive’.

 

In België mag Colruyt zich een jaar lang retailer van het jaar noemen, terwijl Standaard Boekhandel de Beste Winkelketen van België is. Ook in België werd bol.com verkozen tot de beste webshop. JBC was dan weer de allereerste winnaar van de Retail Sustainability Award, die sinds dit jaar wordt uitgereikt aan de meest duurzame retailer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top