Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar | RetailDetail

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar
Shutterstock

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

2,7 miljoen beoordelingen

De Europese verkiezing werd dit jaar in tien landen georganiseerd en in totaal hebben meer dan 1,5 miljoen consumenten bijna 2,7 miljoen beoordelingen gegeven. Winkelketens die in minstens vier landen een categorieprijs wonnen, kwamen ook in aanmerking voor de Europese prijzen. Met een gemiddelde score van 7,95 en 28.730 stemmen mag Hunkemöller zich dus het komende jaar de beste retailer van Europa noemen.

 

Vorig jaar won Hunkemöller al de prijs voor de beste webshop van Europa, maar die eer moest het dit jaar aan Yves Rocher laten. De webshop van de keten haalde een gemiddelde score van 7,91.

 

De lokale winnaars zijn al een tijdje bekend: zo werd bol.com in Nederland uitgeroepen tot retailer van het jaar én beste webshop van het jaar. De beste winkelketen was dan weer discounter Action. Ook in Nederland mocht Hunkemöller eerder al vieren, want Philip Mountford, CEO van Hunkemöller, won de prijs ‘Beste Retail Executive’.

 

In België mag Colruyt zich een jaar lang retailer van het jaar noemen, terwijl Standaard Boekhandel de Beste Winkelketen van België is. Ook in België werd bol.com verkozen tot de beste webshop. JBC was dan weer de allereerste winnaar van de Retail Sustainability Award, die sinds dit jaar wordt uitgereikt aan de meest duurzame retailer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.