Hunkemöller laat naam Bodique vallen

Hunkemöller laat naam Bodique vallen

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller gaat weer terug naar één formulenaam. De buitenlandse winkels die onder de naam Bodique zijn geopend, worden omgebouwd naar de Nederlandse formulenaam.

Gaan voor één sterk merk

De naam Bodique werd in 2007 gelanceerd omdat de naam Hunkemöller voor veel buitenlandse markten als te ingewikkeld werd gezien. Onder die naam is Hunkemöller op dit moment actief in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië, Koeweit, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten. Nu wil de keten zich echter wereldwijd profileren als één sterk merk en daarvoor moet Bodique plaats ruimen.

 

Hunkemöller maakte jarenlang deel uit van Vendex KBB en zijn opvolger Maxeda. De keten werd eind 2010 verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij PAI. Onder de nieuwe eigenaar werd een nieuwe koers ingeslagen, waarin de strategie met twee formulenamen niet meer past. Hunkemöller heeft de ambitie de grootste lingerieverkoper van Europa te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top