Hunkemöller laat naam Bodique vallen

Hunkemöller laat naam Bodique vallen

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller gaat weer terug naar één formulenaam. De buitenlandse winkels die onder de naam Bodique zijn geopend, worden omgebouwd naar de Nederlandse formulenaam.

Gaan voor één sterk merk

De naam Bodique werd in 2007 gelanceerd omdat de naam Hunkemöller voor veel buitenlandse markten als te ingewikkeld werd gezien. Onder die naam is Hunkemöller op dit moment actief in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië, Koeweit, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten. Nu wil de keten zich echter wereldwijd profileren als één sterk merk en daarvoor moet Bodique plaats ruimen.

 

Hunkemöller maakte jarenlang deel uit van Vendex KBB en zijn opvolger Maxeda. De keten werd eind 2010 verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij PAI. Onder de nieuwe eigenaar werd een nieuwe koers ingeslagen, waarin de strategie met twee formulenamen niet meer past. Hunkemöller heeft de ambitie de grootste lingerieverkoper van Europa te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top