Hunkemöller laat naam Bodique vallen

Hunkemöller laat naam Bodique vallen

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller gaat weer terug naar één formulenaam. De buitenlandse winkels die onder de naam Bodique zijn geopend, worden omgebouwd naar de Nederlandse formulenaam.

Gaan voor één sterk merk

De naam Bodique werd in 2007 gelanceerd omdat de naam Hunkemöller voor veel buitenlandse markten als te ingewikkeld werd gezien. Onder die naam is Hunkemöller op dit moment actief in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië, Koeweit, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten. Nu wil de keten zich echter wereldwijd profileren als één sterk merk en daarvoor moet Bodique plaats ruimen.

 

Hunkemöller maakte jarenlang deel uit van Vendex KBB en zijn opvolger Maxeda. De keten werd eind 2010 verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij PAI. Onder de nieuwe eigenaar werd een nieuwe koers ingeslagen, waarin de strategie met twee formulenamen niet meer past. Hunkemöller heeft de ambitie de grootste lingerieverkoper van Europa te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top