Hunkemöller laat naam Bodique vallen | RetailDetail

Hunkemöller laat naam Bodique vallen

Hunkemöller laat naam Bodique vallen

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller gaat weer terug naar één formulenaam. De buitenlandse winkels die onder de naam Bodique zijn geopend, worden omgebouwd naar de Nederlandse formulenaam.

Gaan voor één sterk merk

De naam Bodique werd in 2007 gelanceerd omdat de naam Hunkemöller voor veel buitenlandse markten als te ingewikkeld werd gezien. Onder die naam is Hunkemöller op dit moment actief in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië, Koeweit, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten. Nu wil de keten zich echter wereldwijd profileren als één sterk merk en daarvoor moet Bodique plaats ruimen.

 

Hunkemöller maakte jarenlang deel uit van Vendex KBB en zijn opvolger Maxeda. De keten werd eind 2010 verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij PAI. Onder de nieuwe eigenaar werd een nieuwe koers ingeslagen, waarin de strategie met twee formulenamen niet meer past. Hunkemöller heeft de ambitie de grootste lingerieverkoper van Europa te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.