Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland | RetailDetail

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller heeft vandaag in Utrecht de eerste Nederlandse vestiging van zijn sportmerk HKMX geopend. De primeur was voor het winkelcentrum Hoog Catharijne.

 

Sportschool

De winkel van 94 m² kreeg een interieur gebaseerd op de sportschool, waarbij banken en balletbarren worden gebruikt om producten te presenteren. Daarnaast is er een volledige muur gewijd aan de sportbeha, waar klanten via een touchscreen op zoek kunnen naar de juiste sportbeha, afhankelijk van het intensiteitsniveau.

 

“We hebben de winkel ontworpen met ‘Shero’ - onze belangrijkste vrouwelijke klant – in gedachten. De HKMX-collectie straalt fashion design uit en de winkel ook, maar dan wel met een sportieve twist en authentieke details. Onze omni-channel expertise is geïntegreerd in functies als een mobiele POS-systeem. Een speciale geur en passende muziek creëren een energieke vibe en een plezierige shoppingervaring”, zegt retailervaringsmanager Britta Hall.

 

HKMX werd 2,5 jaar geleden gelanceerd en haalde in 2016 een omzet van 20 miljoen euro. De komende vijf jaar wil Hunkemöller een vijftigtal vestigingen van de keten openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.