Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

In de nieuwste versie van zijn app trekt lingerieketen Hunkemöller volop de kaart van de location based messaging: via onder meer geofencing tracht de retailer fans die in de winkelstraat voorbij lopen, alsnog naar de fysieke winkel te 'pushen'.

Location based messaging

De zopas vernieuwde app van Hunkemöller stuurt eigenaars van een smartphone waarop de app is gedownload, een persoonlijk berichtje wanneer ze in de buurt van een vestiging komen. "Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn", meldt de keten in een persbericht.

 

Hunkemöller is er heilig van overtuigd dat "location based messaging de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen om de laatste collectie te komen bekijken of om haar membercard-punten te gebruiken als ze dicht bij onze winkels is."

 

Over de nieuwe toepassing is uiteraard goed nagedacht. Zo ontvangt elke app-gebruiker maar één bericht per vestiging en per campagne, en werkt het systeem enkel wanneer de winkel in kwestie open is (dus bijvoorbeeld niet 's avonds).

 

Voorlopig in vijf landen

Een andere nieuwigheid van de app zijn de realtime coupons, die zowel online als offline te gebruiken zijn. Die zijn voor alle duidelijkheid niet op locatie gebaseerd, maar bieden de retailer wel de mogelijkheid om snel in te spelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen die in aantocht zijn.

 

De nieuwe app bestaat in zes talen en is tot nu toe te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk. Of en, zo ja, wanneer de app in België beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top