Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel | RetailDetail

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

In de nieuwste versie van zijn app trekt lingerieketen Hunkemöller volop de kaart van de location based messaging: via onder meer geofencing tracht de retailer fans die in de winkelstraat voorbij lopen, alsnog naar de fysieke winkel te 'pushen'.

Location based messaging

De zopas vernieuwde app van Hunkemöller stuurt eigenaars van een smartphone waarop de app is gedownload, een persoonlijk berichtje wanneer ze in de buurt van een vestiging komen. "Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn", meldt de keten in een persbericht.

 

Hunkemöller is er heilig van overtuigd dat "location based messaging de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen om de laatste collectie te komen bekijken of om haar membercard-punten te gebruiken als ze dicht bij onze winkels is."

 

Over de nieuwe toepassing is uiteraard goed nagedacht. Zo ontvangt elke app-gebruiker maar één bericht per vestiging en per campagne, en werkt het systeem enkel wanneer de winkel in kwestie open is (dus bijvoorbeeld niet 's avonds).

 

Voorlopig in vijf landen

Een andere nieuwigheid van de app zijn de realtime coupons, die zowel online als offline te gebruiken zijn. Die zijn voor alle duidelijkheid niet op locatie gebaseerd, maar bieden de retailer wel de mogelijkheid om snel in te spelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen die in aantocht zijn.

 

De nieuwe app bestaat in zes talen en is tot nu toe te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk. Of en, zo ja, wanneer de app in België beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.